E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-19 10:37 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Loggersoft version 1.0.0.4 i windows 10  (läst 7938 gånger)
hembyggarn
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« skrivet: 2020-11-03 08:54 »

Nu har jag provat allt, ändrat behörigheter, kör som installatör både vid installationen och programstarten. Ls.exe startar och syns under bakgrundsprocesser men inte under appar aktivitetshanteraren. Ingenting kommer upp på skärmen. Vet någon vad som är fel? mvh Hasse
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2020-11-03 10:58 »

Du kan behöva stänga av antivirusprogram när du laddar ned nya mjukvaran från e-logger.se
Det finns en del av programmet som vissa antivirusprogram stoppar, och utan det fungerar det knappast.
Loggat

hembyggarn
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2020-11-03 11:47 »

Tack för svaret!
Jag har programvaran på min CD som jag fick när jag köpte den. Jag har ingen e-logger, kör med dallas givarna och en moxxa.
Hur kan jag då ladda ner programvara? Jag har ju version 1.0.0.4 som jag skrev i tråden. mvh Hasse
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2020-11-04 09:39 »

Klicka på e-logger uppe till höger, hovra över "Inställningar" och välj konto.
En bit ned på sidan finns en länk till mjukvaran.
Stäng gärna av eventuellt antivirusprogram, det finns en del av programmet som vissa antivirusprogram blockerar.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4040


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2020-11-04 10:20 »

Jag testade detta, hade visserligen inte 1.0.0.4 att testa med men väl 1.0.0.6 och då blir det precis som Hasse beskriver, ls.exe hamnar under bakgrundsprocesser. Testade sen 1.0.0.8 och då fungerade det bra i Windows 10.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
hembyggarn
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2020-11-07 19:32 »

Försökte hitta "Inställningar" uppe till höger men det finns inga. Kanske för att jag inte är inloggad och inte kan göra det heller. Kontot är blockerat. Blev nog då jag försökte logga in utan den kod man behöver och får via sin logger2020 som jag inte har....
Vad göra?
mvh Hasse
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2020-11-09 10:23 »

OM du är inloggad i forumet så skall du vara inloggad även i e-logger.
Däremot så kanske inte inställningar visats innan du anslutit en logger till tjänsten.
Följ anvisningarna på skärmen efter att du klickat på "e-logger" i menyn till höger.
Du måste nog ansluta loggern mot webtjänsten för att det skall fungera.
Det kostar inget, och behövs för att du skall få tillgång till senaste mjukvara både för själva loggern och din PC.
Loggat

hembyggarn
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2020-11-09 10:42 »

Hej!

Problemet är att jag som jag skrev innan inte har någon hårdvarulogger, jag köpte CD skivan med ett antal Dallas-givare och kör via en Moxxa in på nätverket.

Bifogar en bild på problemet så att alla förstår vad jag menar.

Jag kan inte logga in, kontot är låst och jag har ingen E-logger.

mvh Hasse
Loggat
hembyggarn
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2020-11-11 07:24 »

Över 150 personer har läst min tråd. Finns det verkligen ingen som kan hjälpa mig?
Hade hoppas på ett svar om inte annat så från supporten.

mvh Hasse
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2020-11-11 08:28 »

Skicka ett mail till mig så skall jag försöka skicka dig en version av programmet.
Loggat

Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!