E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 12:15 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Systembild  (läst 3148 gånger)
jossi pulkkinen
Medlem

Antal inlägg: 11


Visa profil
« skrivet: 2020-04-16 21:36 »

Hejsan
Har loggat i många år, men mest bara trender, hade för länge sedan en systembild, men den är borta nu. Har nu gjort en ny aktuell systembild, har fått den publicerad med värden som det ska, nu till problemet, jag skulle vilja ändra text storleken på tempvisningen, men hittar inte var jag kan göra det, att positionea ut tempvärden var inga större problem. Någon med lösningen?
mvh
/Jossi
Loggat
eero
Medlem

Antal inlägg: 94



Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2020-04-17 06:36 »

Hej, har du provat med "fontsize=textstorlek" (förvalt värde är 10)
Loggat

mvh Eero
jossi pulkkinen
Medlem

Antal inlägg: 11


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2020-04-18 22:17 »

Problemet är att jag inte vet var jag skall ändra det, typ i koden, men var mätvärdena skall placeras, det kan jag ändra, men texten därunder går ej att ändra. Finns koden någon annanstans?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2020-04-20 09:48 »

Hej,

För att "fontsize" ska fungera så måste den raden ligga innan raderna för de definitioner för vilka du vill ändra textstorlek.

men texten därunder går ej att ändra

Hur menar du "texten därunder"?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
jossi pulkkinen
Medlem

Antal inlägg: 11


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2020-04-21 13:43 »

Hej
Jag menar att i fältet definition kan man ändra värden, men i format går det inte att ändra, ja man kan ju kopiera från format och klistra in i definitionsrutan, har testat det men vet inte exakt hur jag skall skriva. Fick då inte ändrat något, Hade hellre haft en lite större systembild, men det kanske inte låter sig göras,
mvh
/Jossi
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2020-04-24 09:49 »

Aha, då tror jag att jag förstår hur du menar. Det är i fältet "Definition" som allt skall definieras. Fältet "Format" är en beskrivning av vilka definitioner som går att använda. Om du lägger in till exempel "fontsize=15" allra överst i fältet "definition" så bör alla texter bli större.

Dessvärre är 800x600 punkter maxstorlek för närvarande, men det borde gå att göra större vid tillfälle, har antecknat det.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!