E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-20 05:51 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2
  Skriv ut  
Författare Ämne: Internetfel #4  (läst 6080 gånger)
Thomas 33
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« skrivet: 2020-03-05 21:58 »

Hej!
Jag har problem att ansluta min Logger 3030 till E-logger har provat ett antal gånger och den stannar vid 4/6 och visar "Internetfel #4".
Har kört reset och startat om, den läser in de givare jag har så det ser bra ut men sedan när man ändrar driftläge till "E-logger+Loggersoft" så får man aldrig något ID för E-logger. Tittar man under "OM" så ser jag att den fått IP-adress, ID för loggersoft men inte ID för E-logger. Har även testat att nätverk finns.
 
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2020-03-06 08:55 »

Hej! Prova igen, jag ser att en användare blivit blockerad av nån anledning, hävde den nu.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Thomas 33
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2020-03-08 08:50 »

Nu funkar det!
Tack för hjälpen!
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2020-03-09 09:11 »

Toppen, tack för att du berättade att det fungerar!
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Tomaz
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2021-01-18 09:00 »

Hej.

Har råkat ut för samma fel.
Efter att jag skiftade en givare så nollställde jag loggen, men nu får jag upp internetfel #4 Kontr. E-logger.

Tomaz
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2021-01-19 06:10 »

Hej, ja det fanns även nu en blockerad användare, hoppas det fungerar för dig nu.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Tomaz
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2021-01-19 08:05 »

Tyvärr, kommer till samma ställe och kommer inte vidare.
Har provat att starta om och nollställa.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2021-01-20 08:15 »

Det var illa. Har startat om en serverkomponent nu också, blir det bättre?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Tomaz
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2021-01-20 08:23 »

Samma som innan
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #9 skrivet: 2021-01-20 08:46 »

Ja, ser att du blivit blockerad igen, hävt den igen. Vad har du för typ av internetuppkoppling, är det något mobilt?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Tomaz
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2021-01-20 09:43 »

Provade igen med samma resultat. Startade även om routern men ingen skillnad.
Jag har fiber in i huset,.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #11 skrivet: 2021-01-20 09:57 »

Vad märkligt.
Har du mer än en logger?
Vad är det för typ av logger du har?
Låter du loggern stå och köra retry av sig själv eller gör du aktiva omstarter när den inte får kontakt?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Tomaz
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil
« Svara #12 skrivet: 2021-01-20 10:47 »

Jag har 2 st logger, en för solstyrning och en för styrning av en vattenmantlad kamin. Det är 3030 bägge två.
Den för solstyrning fungerar, men det har jag inte så stor behov för nu  Cheesy.
Jag både låter den stå på och gör omstart.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #13 skrivet: 2021-01-20 10:56 »

Jag tror att problemet kanske är att bägge loggrar försöker koppla upp sig samtidigt och det blir någon form av kollision där. Vad händer om du drar ur strömkabeln från solstyrningsloggern och försöker med bara med vattenmanladekaminsloggern?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Tomaz
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil
« Svara #14 skrivet: 2021-01-20 12:24 »

Hjälpte inte, men nu vill ingen av dem koppla upp sig.
Den första klaga på Internetfel #4
Solstyrning står det internetfel #5-1
Hmmmm....
Loggat
Sidor: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!