E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 09:08 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: %-tecken på skärmen  (läst 4877 gånger)
JanJ
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« skrivet: 2020-02-17 17:30 »


Jag har i dagarna uppdaterade min Logger 2020. När fuktprocenten nu visas på skärmen så har tiotalssiffran ersatts med ett %-tecken, "FuktKryp "%4,6". Allt annat är OK.
Jag har letat efter förklaringar men inte funnit något svar. Är det någon som kan hjälpa mig att få tillbaka tiotalssiffran?
Mvh JanJ 
 
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2020-02-18 08:35 »

Vad är det för typ av fuktgivare du använder till din logger? Ser fukten rätt ut om du kör mot E-logger eller Loggersoft?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
JanJ
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2020-02-18 13:09 »


Det är en HTIQ som jag köpte för en 6-7 år sedan. Den fungerar som vanligt mot E-logger.

Jag installerade Loggersoft för någon dag sedan men fick problem då den inte hittade loggern. Jag har inte haft tid att försöka lösa Loggersoft-problemet. Logger är kopplad till routern via en switch.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2020-02-18 19:54 »

Tack för informationen. Du behöver inte testa med LoggerSoft, räcker med att vi vet att det visas rätt i antingen E-logger eller LoggerSoft. Ska se vad som kan vara fel, men det kan ta ett par dagar, återkommer.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
JanJ
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2020-02-18 20:46 »


Det är ingen brådska för min del. Loggern sitter i min sommarstuga till vilken jag troligtvis inte återkommer till förrän till påsk. Jag kan ju följa fuktvariationerna på e-logger. Vill du så kan jag skicka en iphone-bild både på skärmen och e-logger från samma tidpunkt.
Tack. Jan   
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2020-03-04 15:12 »

Nu finns en uppdatering 200304 som åtgärdar det här problemet. Tack för att du sa till!
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
JanJ
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2020-09-28 21:30 »

Hej Andreas

Den 17 februari postade jag problemet nedan. Det åtgärdades med en uppdatering, 200304. Tyvärr så har %-tecknet dykt upp igen.
Vad göra, skall jag försöka med en uppdatering igen?

Mvh JanJ

+++++++++++++

Jag har i dagarna uppdaterade min Logger 2020. När fuktprocenten nu visas på skärmen så har tiotalssiffran ersatts med ett %-tecken, "FuktKryp "%4,6". Allt annat är OK.
Jag har letat efter förklaringar men inte funnit något svar. Är det någon som kan hjälpa mig att få tillbaka tiotalssiffran?
Mvh JanJ
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2020-09-30 09:55 »

Hej! Så märkligt, är du helt säker på att du verkligen uppdaterade din logger till 200304? Om du går in under E-logger->Inställningar->Konto och tittar i panelen "Klient", vad står det då på raden "Klienttyp"?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!