E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 23:42 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Solcellsproduktion i rapporter  (läst 6217 gånger)
Jan sundström
Medlem

Antal inlägg: 34


Visa profil
« skrivet: 2020-02-05 21:15 »

Hur får man in elproduktion i rapporterna?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2020-02-06 08:46 »

Gå till E-logger > Inställningar > Kanaler, redigera den kanal det gäller och välj kanaltyp elproducent.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Jan sundström
Medlem

Antal inlägg: 34


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2020-02-06 11:48 »

Har inte den kanaltypen? Endast fastbränsle och elförbrukare
Loggat
Jan sundström
Medlem

Antal inlägg: 34


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2020-02-06 19:47 »

Använder Firefox normalt, prövade med Chrome och då kom en knapp "skapa kanal" fram. Har skapat kanalen Elproducent och till den lagt givaren för export av el.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2020-02-07 08:29 »

Toppen att du hittade problemet och tack för att du sa till om det. Vilken version av Firefox använder du?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Jan sundström
Medlem

Antal inlägg: 34


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2020-02-07 08:47 »

Det är den senaste då det uppdateras kontinuerligt, just nu är det 72.0.2. Men om jag lägger till en kanal som jag kallar elproduktion, hur vet dataloggern att det är export och inte en förbrukare till?
Loggat
Jan sundström
Medlem

Antal inlägg: 34


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2020-02-07 12:48 »

Jag hittar ingen kanaltyp som heter elproducent
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2020-02-07 16:56 »

Det är den senaste då det uppdateras kontinuerligt, just nu är det 72.0.2.

Mycket märkligt. Testar själv i Firefox 72.0.2 på Windows 10 och nog finns där en "Ny kanal"-knapp. I vilket operativsystem kör du Firefox?

Men om jag lägger till en kanal som jag kallar elproduktion, hur vet dataloggern att det är export och inte en förbrukare till?

Ursäkta, jag läste för fort där och insåg inte att du inte kommit hela vägen. Vad har du för typ av abonnemang? Varm-/kallvatten- och energi-/elproducentrapport ligger bara i privat plus eller högre.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Jan sundström
Medlem

Antal inlägg: 34


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2020-02-07 19:43 »

OK, jag har privat gratis
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!