E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 23:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Cloud malware varning  (läst 4516 gånger)
SM6KNL
Medlem

Antal inlägg: 14


Visa profil
« skrivet: 2020-01-08 16:20 »

När jag går till e-logger.se på dator med bit-defender blir den blockerad pga cloud malware. Vet inte om det är falsk positiv?

/Lennart
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2020-01-09 10:41 »

Ja mest troligt. Bitdefender (och andra antivirusprogram) fungerar efter devisen "hellre en gång för mkt än en gång för lite", och utgår efter vissa parametrar hos "farliga saker de upptäckt tidigare" när de flaggar, samtidigt som helt ofarliga saker kan ha samma parametrar.

Om du vill får du gärna skicka PM (klicka privat-meddelande bubblan) med vad du får för detaljer i din Bitdefender-loggfil.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Anders Bengtsson
Medlem

Antal inlägg: 1


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2023-05-17 14:36 »

Hej.
Jag har samma problem när jag försöker köra LoggerSoft 1.0.0.10 på en Windows 10 pro 21H2. Webroot klassar ls.exe som malware. Jag testade att installera på en annan dator (win 10 pro 21H2) med McAfee och får samma resultat där. Jag misstänker att klassningen beror på att det finns funktioner i programmet som scannar av nätverket. Problemet är att vi vill köra loggersoft i en känslig miljö, så vi vill inte "vitlista" mjukvara utan att veta någonting om den. Har ni kontroll över källkoden till LoggerSoft eller kommer programmet som helhet från någon leverantör?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2023-05-17 19:15 »

Hej

LoggerSoft kommer som helhet från oss, källkoden är vår och vi kompilerar programmet-
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!