E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-25 21:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Temperaturstyrning via reläutgång  (läst 3233 gånger)
Eqdis AB
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« skrivet: 2019-11-18 13:33 »

Hej,
Provade funktionen styrning med avsikt att styra till och frånslag av en elpatron.
Rätt enkel logik, "Till" vid temperatur < 35grader och "Från" när temperatur är > 45grader.

Reläet drar vid 20 men slår ej från när uppnådd temp 45 registreras.

Har någon upplevt något liknande?

Mvh Joakim

(Logger 2030)

Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2019-11-18 14:13 »

Hej! Jag ska testa med dina inställningar, återkommer om några dagar.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Eqdis AB
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2019-11-18 15:04 »

Tack.

Jag skrev att reläet drar vid 20grader, det ska givetvis vara 35.

Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2019-11-25 11:07 »

Hej! Ja styrningen med på <35 och av >45 fungerar, men ser att du i fältet "ut på" (dvs nivå som skickas vid "på") har 60 och "ut av" (dvs nivå som skickas vid "av") 55, men för att reläet skall slå av så måste nivån i "av" vara noll. Vi får förtydliga det i manualen, eller kanske ännu bättre, göra om utnivåvalet för digitala utgångar så att antingen på eller av är noll innan man kan komma vidare (det är bra att kunna kasta om logiken vid behov). Beklagar trasslet.
« Senast ändrad: 2019-11-25 11:15 av Andreas » Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Eqdis AB
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2019-11-25 12:02 »

Tack.
Jag satte nivå 55 resp. 60 för att tydligt kunna se av/på i grafen (Lyfta grafen från noll)

Då vet jag. Styr via larmnivåer och externt relä med självhållning nu som funkat bra än så länge.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2019-11-25 13:02 »

Aha ja det var ju smart tänkt det där med att lyfta grafen, synd att det inte funkade fullt ut. Borde kanske införa nån typ av graf-offset-parameter.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!