E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 19:08 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Modbus-M-bus  (läst 5651 gånger)
Geir
Medlem

Antal inlägg: 12


Visa profil
« skrivet: 2019-11-03 22:57 »

Det ble for lite plass på logger 3030 pro og anlegget utvidet med en logger til. Har flyttet 6 strømmålere av type 1 fas Eastron SDM og 2 vannmålere med Cyble M-bus modul til den nye loggeren men den vil ikke finne igjen verken strømmåler eller vannmåler. Har koblet fra alle og lagt til kun 1 vannmåler og søkt, men den kom ikke frem. Koblet fra vannmåler og koblet til 1 strømmåler med adresse 12 med 9600 baud men den ble ikke funnet. Endret adresse til 30 og 2400 baud med nytt søk med samme resultat. Trenger derfor hjelp for å komme videre så jeg er takknemlig om noen kan hjelpe meg.     
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2019-11-04 08:36 »

Sitter de tre byglingarna precis till höger om iSer-plinten i sitt övre läge?

Blinkar txd eller rxd på M-bus-convertern när du gör M-bus-sökning?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Geir
Medlem

Antal inlägg: 12


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2019-11-04 21:56 »

På den jeg hadde fra før sitter det 3 stk mens på den nye er det kun 2 stk. Koblet den tilbake til den første logger og søkte opp den igjen og da kom den frem med en gang. Koblet den til den nye loggeren og utførte samme søk da ble den ikke funnet. Det blinker på TXD når jeg utfører søk. 
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2019-11-05 08:39 »

Ja men det förklarar nog saken, det saknas en bygel där på den tredje byglingen! Det måste ha blivit en miss i fabriken. Har du någon lös bygel du kan använda eller ska vi skicka en till dig?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Geir
Medlem

Antal inlägg: 12


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2019-11-05 23:03 »

Har en løs bygel på den første loggeren så jeg satte på den og da ble det kontakt. Har fått lagt til alle vann og el målere takk for hjelpen.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2019-11-06 08:32 »

Toppen att det löste sig och tack för att du berättade hur det gick!
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!