E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-19 14:06 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nexa  (läst 5425 gånger)
Samuel
Medlem

Antal inlägg: 8


Visa profil
« skrivet: 2019-10-20 21:06 »

Har under flera dagar försökt att få ihop Logger 3030 med ett flertal olika Nexa strömbrytare utan framgång. Strömbrytarna fungerar som tänkt med fjärrkontroll, men hur får jag ihop dessa med Logger´n?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2019-10-21 08:42 »

Vad är det för typbeteckning på brytarna du provat med?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Samuel
Medlem

Antal inlägg: 8


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2019-10-21 17:56 »

Ditt svar fick mig att förstå att alla Nexa -brytare inte är kompatibla med Logger. Av tre olika modeller, alla självlärande, fungerar en modell. Återstår bara att ta reda på var man kan få tag på fler av denna modell...
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2019-10-22 08:32 »

Har du möjlighet kolla upp vad det är för typbeteckning på brytarna du provat med? Det brukar stå på baksidan, något i stil med "Type: ECR-2300". Då kan vi kolla upp om de klarar nexaprotokoll v1 och/eller v2 och om det kanske fungerar med uppdatering av din loggermjukvara.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Samuel
Medlem

Antal inlägg: 8


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2019-10-22 14:46 »

Mycr-2300
Eycr-2300
Per-1500; fungerar
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2019-10-24 13:19 »

Tack.

Eycr-2300 borde fungera då det är en gammal modell. Har en själv från 2009 eller om det är 2007 beroende på hur "Date code" skall utläsas. Har du provat skicka "på"-kommando flera ggr?

Hittar dessvärre inget om protokoll för Mycr-2300/Myc-2300 (båda beteckningarna verkar användas men den sistnämnda är nog vad den egentligen heter), men den är ny så gissningsvis är det protokoll två. Om du vill kan du prova med mjukvaruversion 191004 som stöder Nexa 2, gå till E-logger->Inställningar->Konto och uppdatera i panelen "Det finns ny mjukvara till Logger 3030".
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Samuel
Medlem

Antal inlägg: 8


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2019-10-25 08:13 »

Loggern är uppdaterad med samma resultat. Var kan jag köpa en Nexa brytare som fungerar med säkerhet, för att på så sätt utesluta fel på loggern?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2019-10-25 08:27 »

Fick aldrig svar på frågan, har du provat skicka "på"-kommando flera ggr i rad till samma brytare?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Peosn
Medlem

Antal inlägg: 126


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2019-10-25 11:31 »

Hoppar på denna tråden lite.

Andreas

Jag har rätt många Nexa brytare, om du vill så skulle jag kunna testa lite på "191004 mjukvaran" om du gör den tillgänglig för mig.

/Peo
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #9 skrivet: 2019-10-25 12:09 »

Självklart! Nu bör den finnas synlig på ditt konto.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Samuel
Medlem

Antal inlägg: 8


Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2019-10-25 17:17 »

Japp, provat flera gånger. Kan tänka mig att skicka in en brytare om du vill prova, men dom fungerar fullt ut med fjärrkontroll.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #11 skrivet: 2019-10-26 14:26 »

Bra, tack. Har du skapat en utgång av typ "Nexa 2"? Jag tänker så du inte försöker med en tidigare skapad utgång för gamla Nexa.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Peosn
Medlem

Antal inlägg: 126


Visa profil
« Svara #12 skrivet: 2019-10-26 20:36 »

Kollat lite på detta hos mig.

Loggermjukvara 191004.

Nedan de Nexa och en Telldusbrytare som jag hade hemma och kunde testa mot Logger3030. Nyare produkter finns nog att köpa, jag har inte kollat på ett tag.

Det som är viktigt för att kunna lära in en del av dessa enheter är att man kan behöva klicka på "På" flera gånger i följd, inte för snabbt eller långsamt, cirka ett klick per sekund.

Någon av enheterna fick jag klicka upp till sju gånger på "På" innan det var klart. Men när väl enheten har lärt sig "Koden" den ska regera på så räcker det med ett klick på "Av" eller "På".

Om det ändå inte funka så kan ju alla minnesplatser vara upptagna på enheterna. Då får man frigöra någon minnesplats eller rensa dom helt.


WMR-3000      
WMR-252         
PER-1500      
EYCR-2300      
WRR-1         
LGDR-3500      
WMR-2300      
WMR-3500      
LCMR-1000      
PAR-1000, gammal med kodvred.    
Telldusplugg rund

Alla brytare ovan har jag fått att funka mot L3030, en del av dom funkar bara med Nexa eller Nexa2 och några funkar med både Nexa och Nexa2 som utgångstyp.

WMR-1000   Funkar inte tillfredställande, funkade kanske 1 av 3 gånger med Nexa2 som utgångstyp.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #13 skrivet: 2019-10-28 09:12 »

Tack så mycket för ditt mycket utförliga inlägg!

Ska försöka titta närmare på WMR-1000 vid tillfälle, kanske är det samma orsak till att den fungerar knackigt och att inlärningen ibland kräver så många gånger i följd. Troligtvis någon liten detalj i tajmingen i radiosändningen som misstämmer.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!