E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-20 13:42 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Logger 3030 problem med solfångarstyrningen  (läst 3237 gånger)
Patric
Medlem

Antal inlägg: 15


Visa profil
« skrivet: 2019-08-11 11:12 »

Har bytt ifrån en 2020 sol till 3030 pro. Allt lirar och ser bra ut förutom styrningen av reläet. På displayen visas helt rätt när styrningen skall vara igång och inte men reläet dras inte fast han säger att det är på. Det konstiga är att om jag styr reläet via utgångar manuellt så funkar det varje gång. Till det hela hör ochså att om jag slagit på manuellt så kan solfångarstyrningen slå av reläet ibland men då jag kollar på utgångar i E-logger så ser det ut som det är igång.
Tacksam för tips och ideér
Loggat
Patric
Medlem

Antal inlägg: 15


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2019-08-11 11:16 »

Ett tillägg. Vi har haft 14,67 som kallast inatt och logger säger att det var -4,7 grader samtidigt, Vacumsolfångare. Kan detta vara konstigt? gamla loggern hade aldrig de differenserna.
Loggat
Patric
Medlem

Antal inlägg: 15


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2019-08-11 11:58 »

Verkar som styrning fixar att slå av reläet men inte dra det. drar jag reläet manuellt så stänger solstyrningen ner det vid låg DIFF. så hur får jag det och funka åt ägge håll?
Loggat
Patric
Medlem

Antal inlägg: 15


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2019-08-11 18:55 »

Men inte alltid, med reläet, nu på eftermiddagen blev det motsatt. Programvaran sa av och reläet var på och kylde tankarna.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2019-08-12 12:29 »

Hej! Jag har mailat dig flera ggr men inte fått svar, har du kollat din skräppost om mina meddelanden hamnat där?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!