E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-20 16:07 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Problem efter strömavbrott  (läst 4171 gånger)
Jarmo
Medlem

Antal inlägg: 35


Visa profil
« skrivet: 2019-04-28 11:53 »

Hej,

Var ett tag sen jag loggade sist men fick igång allt men efter ett tag så sluta det att fungera efter ett strömavbrott.
Jag har resetat logger 2020 och den får en IP adress och tar sig igenom hela uppstarten men initierar om och om igen med felmeddelandet Chk Eth cable.
Jag hann se att min logger har fått ett nytt ID vid uppstarten och har försökt skriva in det nya ID i mitt konto men får tillbaka mitt gamla ID och ip adressen visar fel i e-logger avsnitt konto.

Med vänlig hälsning,
Jarmo
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2019-04-29 08:59 »

Har du raderat minnet på loggern, eller bara tryckt på reset?
Radera minnet och ange sedan att du vill köra loggning mot e-logger.se
Om anslutnginen till din router är OK så bör den ställa klockan och ansluta till webtjänsten, då visas ett nytt ID som skall skrivas in i webtjänsten, sen gör du loggern spänningslös några sekunder, när du åter startar loggern så skall den koppla upp sig.
Ansluter du till routern med kabeln eller via wifi? (Accesspunkt)
Loggat

Jarmo
Medlem

Antal inlägg: 35


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2019-04-29 14:44 »

Hej
Ansluter med Wifi.
Loggern får en ip tilldelad och ser ut att fått ett nytt ID som hastigast rullar förbi i displayen men
när jag knappar in det nya ID under kontoinställningar så tar inte e-logger det nya ID'et utan går tillbaka till samma ID som tidigare.
IP som står under kontoinställningar stämmer ej så det verkar som loggern inte får kontakt med e-logger sidan.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2019-04-29 15:00 »

Hej! Om du går in i inställningsmenyn i Logger 2020 och stegar fram till driftläge, visas då LoggerSoft eller E-logger?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Jarmo
Medlem

Antal inlägg: 35


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2019-04-29 15:58 »

Det står E-logger följt av texten Ej Aktiv, fast jag kan inte stega mig fram, eller oxå har jag glömt hur man gjorde.
Har för mig det skall räcka att trycka in knappen på sidan för att halta texten?
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2019-04-30 07:14 »

dubbelklicka för att ändra driftläge.
Loggat

Jarmo
Medlem

Antal inlägg: 35


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2019-05-02 19:52 »

Äntligen igång igen, det var lite knepigt fel men ändå lätt fixat men herregud vad många omstarter och initieringar loggern höll på med.
Jag kom på att jag kan testa att byta nät adaptern och vips nu fungerar allt igen, tack för att ni svarar och hjälper till :-)
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!