E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-16 16:46 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Visa pelletsförbrukning som kWh i rapporter  (läst 5729 gånger)
Lars52
Medlem

Antal inlägg: 194



Visa profil
« skrivet: 2018-11-06 23:00 »

Måste erkänna att jag inte kollat manualen, men jag loggar pellets och får ut data i Rapporter som jag antar är kilo, går det att omvandla till KWh istället? i rapporter?
Loggat

Värmer huset med pellets. Loggar för att ha koll och för att optimera energiförbrukning.
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4051


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2018-11-08 15:08 »

Så här står det i manualen under "Rapporter" http://www.e-logger.se/wiki/index.php/Manual_E-logger

"Finns kanal av typ “fastbränsle” visas två flikar överst i rapporten, dels "Elförbrukning kWh" som är standardrapporten för elförbrukning, dels en flik "Fastbränsle kg" med staplar för kilo bränsle i diagram för 24 timmar, 30 dagar och 12 månader. Finns utöver kanal för “fastbränsle” även kanal typ "El värme" visas dessutom en tredje flik "Uppvärmning kWh" med diagram för el värme och fastbränsle omräknat till kWh samt tabeller med totala kWh för uppvärmning."
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!