E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-18 20:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Staplar i "rapporter" försvunnet  (läst 4254 gånger)
IngMarie Johansson
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« skrivet: 2018-10-14 19:37 »

Hej,

Jag har lagt till en till "elmätare" i rapporter och efter det så har staplarna försvunnit.

Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2018-10-15 09:59 »

Hej,

Har alla staplar alltså försvunnit? Det tar ett tag innan rapporten genereras om efter ändringar, så titta gärna igen. Om felet kvarstår, vad heter kanalen för den elmätare du lade till? Så skall jag titta på vad som kan tänkas vara fel.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
IngMarie Johansson
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2018-10-21 21:11 »

Jag har klickat mig runt och vet inte riktigt vad jag har gjort.

Nu har den nya givaren för energimätningen "EL motorvärmare" slutat att logga data i e-logger. Jag tog bort givaren 13 och uppdaterade listan och sedan dess har den inte loggat data.

Det som jag skulle vilja logga i "Rapport" är, EL inkommande, EL lägenhet 1 och EL motorvärmare. El hushåll har jag ingen direkt nytta av.



Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2018-10-23 14:35 »

Ja någonstans måste det ha blivit fel. Jag har skickat om inställningarna till loggern så nu borde El motorvärmare komma igång igen. På något dygn borde den börja komma med i rapporten.

"El hushåll" räknas automatiskt fram som skillnaden mellan den kanal där kanaltyp är satt som "El total" och de kanaler där kanaltyp är satta som "El värme" eller "Elförbrukare". Tanken är att man ska kunna se hur stor del som är hushållsström för ett hushåll.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
IngMarie Johansson
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2018-10-25 07:55 »

Tack!

Nu ser allt rätt och bra ut!
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2018-10-25 09:07 »

Vad bra det löste sig!
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!