E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 10:45 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Version av logger 2020 som stödjer P3IQ  (läst 3890 gånger)
SM6KNL
Medlem

Antal inlägg: 14


Visa profil
« skrivet: 2018-09-28 19:47 »

Jag har köpt en P3IQ och det står på beställningssidan att en uppdatering krävs, men inte till vilken version.  i mina kontoinställningar står det 150219 som inte känns helt färskt, minns inte när jag uppdaterade. Det finns ingen notis att "det finns ny programvara" viket kan betyda att jag inte tittar på rätt ställe, det finns ingen senare uppdatering eller så har något hängt sig.

Om det inte är hemligt, vilken är den senaste logger 2020 versionen för icke solfångare installation?

/Lennart
Loggat
SM6KNL
Medlem

Antal inlägg: 14


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2018-09-29 19:52 »

då sitter man med en stendöd P3IQ av okänd anledning. Kanke inte ultratydlig installationsmanual men 4 trådar ska jag nog klara. Efter installation är inget inkopplat på E1 och föjdaktligen finns ingen pulsmottagning på den. Hur jag skall hitta pulsdata från P3IQ i e-logger är en gåta.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2018-09-30 11:28 »

Hej!

Jag vet faktiskt inte vad det om version på beställningssidan syftar på, det är nog något som hängt kvar lite för länge. 150219 är senaste mjukvaruversionen för Logger 2020, hade det funnits något nyare så hade det synts under kontoinställningarna i E-logger precis som du säger. Det handlar ju mest om buggfixar numera och de flesta buggar är nog borta vid det här laget. Det är dessvärre svårt att få in speciellt mycket nytt i Logger 2020 eftersom den inte rymmer så stort program. Det är därför nyheterna hamnar i Logger 3030.

Sen till det andra du skriver om med stendöd P3IQ, kan du utveckla lite mer vad det betyder så ska du se att vi snart kan hjälpa dig. Lyser ingen lampa på själva pulsmodulen? Dyker inte modulen upp i givarlistan i E-logger?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
SM6KNL
Medlem

Antal inlägg: 14


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2018-10-03 16:53 »

Det var inte så illa som befarat. Jag hade oturen att gå hit:
https://www.logger2020.se/index.php/installation/
För att sedan gå hit för information om expansionsmoduler:
https://www.logger2020.se/index.php/anslutning-givare-och-moduler/
Detta är en något knapphändig information som inte går så bra om man redan har 2 elmätare, och densamma som kommer med produkten i pappersform.

När jag väl var övertygad om att jag hade rätt programvara (never fix a working machine) så vandrade jag vidare på olika websidor till jag kom till:http://e-logger.se/wiki/index.php/Manual_expansioner. Denna manual är 100% tydlig och avslöjar t.o.m. pinne 1 på plinten. Efter det gick det av sig själv och elmätaren jag köpte till (Elmätare 1-fas SDM230DR MID) fungerar suveränt även om den inbyggda belysningen bara fungerade i ca 4 sekunder. För övrigt en mycket robust, enkel och genialisk tillägg till min befintliga logger som gått 24/7 sedan 2014. Funktionen och visniningen i e-logger blev suverän!
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2018-10-06 17:11 »

Vad skönt att det löste sig, och tack så mycket för återkopplingen!
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!