E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 13:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Felkod G3 E0  (läst 2614 gånger)
Frank
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« skrivet: 2018-11-16 13:37 »

Hej!
Jag har tre givare i min villa. Nu har jag flyttat loggern till sommarstugan bara för att testa innan jag köper ytterligare en logger. Jag har endast kopplat in en inomhustemperaturgivare. Loggern hade kontakt med webbtjänsten igår men visade inte temp och jag får felkod G3 E0. Den fungerade en kort stund igår då displayen skrollade igenom alla givare som dock visade 0 i värden. Behöver jag ta bort graferna som är inaktuella i webbtjänsten för att det skall fungera? Jag skall lägga på lite lödtenn på kabeln för att säkerställa att loggern har kontakt med inomhusgivaren.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2018-11-16 15:25 »



Hej!

Det du råkat ut för är ett larm för givarfel, Siffran tre efter bokstaven G betyder att 3 st givare inte kunde hittas när loggern startades. (Det står om det under rubriken "Givar- och modulfelslarm vid start" i manualen.)

Det beror förmodligen, just som du är inne på på när du pratar om lödtenn, att det är några givare som glappar någonstans i någon plint eller i nån skarv.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!