E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 12:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: OLED display "Fryser" - vid klick på "Uppdatera givarlista" i E-logger.  (läst 6295 gånger)
Peosn
Medlem

Antal inlägg: 126


Visa profil
« skrivet: 2018-09-24 15:26 »

Varit för det några gånger att när jag klickar på "Uppdatera givarlista" i E-Logger så slutar displayen funka. Den slutar växla sidor och visar bara samma värden hela tiden. För att få igång displayen igen så får man rycka nätdelen för L3030.

Det är inte alltid som det blir så här och det är ju ingen stor grej detta, men får du tid över och det går att återskapa hos dig så kanske det går att se vad som händer..


Jag kör med Google Chrome som webbläsare  i W10 pro miljö och programversionen i logger är "Logger 3030 version 180619"

/Peo
« Senast ändrad: 2018-09-24 15:30 av Peosn » Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2018-09-25 10:16 »

Ajdå. Ja det kan kanske vara så att externa displayer kan störas av givarsökning. "Uppdatera givarlista" betyder att loggern söker igenom vilka givare som finns inkopplade på sensoringångarna och då skickas ett och annat ut som inte skickas vid normal loggning. Ska titta på det.

Jag antar att du egentligen inte vill göra en givarsökning (för det vill man ju normalt extremt sällan, bara egentligen om nån givare fallit bort), utan du klickar "Uppdatera givarlista" för att se senaste mätvärdena?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Peosn
Medlem

Antal inlägg: 126


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2018-09-25 14:29 »

Ja det stämmer bra det, jag använder den funktionen ytterst sällan. Bara klickat på den någon gång för att se senaste mätvärden, så som du skriver.

Men bra ändå att du tittar på detta när det passar.

Frånsett detta så funkar det bra med oled-displayen och även skrivning till den från annan enhet.

Såg i manual att det finns stöd för fler typer av displayer i kommande programversion..  Leende (smiley)
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2018-09-25 15:00 »

Nu skall det vara åtgärdat. Kommer i nästa version.

Vad bra att det fungerar bra i övrigt!

Jo precis, det kommer stöd för fler displayer. Speciellt 7-segments-varianten gillar jag, den är stor och syns bra, den visar bara det absolut nödvändigaste, och så har den en skön retrokänsla! Leende (smiley)
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Peosn
Medlem

Antal inlägg: 126


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2018-09-25 15:06 »

Jättebra...

Det blir nog till att införskaffa en sådan display...  Leende (smiley)

Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!