E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-19 04:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Internet err #2.  (läst 8428 gånger)
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #15 skrivet: 2018-07-09 12:57 »

Det som hände när jag kopplade in Logger 2020 direkt till fibermodemet var att jag fick gul lysdiod på  LAN.
Normalt skall den ju vara grön om allt är ok.
Att jag skrev att det förmodligen/kanske fungerar då var att jag fick ID direkt då. Åtminstone tror jag att ID'et kom så snart den var inkopplad.
Routern sitter i panrummet, en bit från där loggern sitter och det tar någon minut att förflytta sig.

Men om du ansluter loggern direkt till fibermodemet och sen går till loggern och drar ur och sätter i dc-kontakten på loggern och tittar i loggerns teckenfönster, ser du då att den går igenom initieringssteg 1-6 och visar ip-adress, klocka osv.? Om inte, vilket steg fastnar den på?

Men sen är det ju olika, alla leverantörer har inte dhcp i fibermodemet, du kanske har fyllt i ip-adress manuellt i routern och då går det ju inte.

När loggern är direkt inkopplad på fibermodemet har jag ju inga möjligheter att komma åt E-logger och knappa in ID'et.

Har du ingen mobiltelefon med mobilt internet?

Jag använder mig av nätverkstid på andra datorer i nätverket, även en linux maskin som kör ntp-server utan problem.

Men får dina datorer sina dns-servrar via dhcp från routern, eller är har du fyllt i dns-servrar i varje dator? Vilka DNS-servrar har du fyllt in i dhcp-inställningarna i routern?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!