E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 12:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Extern display – alternera textvisning när 4 eller 8 givare valda, funkar inte  (läst 6383 gånger)
Peosn
Medlem

Antal inlägg: 126


Visa profil
« skrivet: 2018-07-01 12:53 »

Hej!

Jag tänkte prova funktionen att alternera text med givare som visas på extern display genom att skicka
”http://192.168.0.101/?disp=Om%20en%20vecka....%0ASemester!!!!&dur=14400&alt=1” till L3030.
Jag antog att man skulle sätta ”alt=1” om texten skulle alternera med valda givare och att detta skulle pågå i 4 timmar med den länken ovan. Men texten visades bara en gång sen visades givarna som vanligt igen utan att semesterpåminnelsen kom fram igen.
Provade olika alternativ på ”dur” och ”alt” men fick det inte att fungera.

Tänkte skriva en fråga på forum hur jag går vidare, ifall det var något mer specialtecken man skulle skicka med ”alt=”, något mer än det jag skickade med i länken ovan.

Men innan detta så tänkte jag att prova med att minska antalet givare jag hade valt att visas på den externa displayen. Jag hade 8 givare valda, klickade bort 5 så jag bara hade 3 kvar och då fungerade textvisningen som förväntat.
 
Det verkar som det finns något problem när man väljer att visa 4 eller 8 givare, så att det inte blir en ledig rad på sista sidan på displayen innan det börjar om igen.
Vi får se om ni kommer fram till samma resultat, eller jag har otur när jag tänker...  Leende (smiley)

Mvh Peo

Logger 3030 version 180619
« Senast ändrad: 2018-07-01 14:12 av Peosn » Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2018-07-03 09:20 »

Tack, skall testa i veckan.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2018-07-05 14:46 »

Jo du hade helt rätt, om antal givare delbart med 4 så visades den alternerade texten bara en enda gång och sen aldrig mer. Det är åtgärdat och kommer med i samma uppdatering.

Tack så mycket för att du sade till.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!