E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-25 14:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Svärsonen  (läst 4200 gånger)
rca1959
Medlem

Antal inlägg: 39


Visa profil
« skrivet: 2018-04-10 19:09 »

Svärsonen och dottern bor i en del av vårt hus, på 110 km avstånd (vi är veckopendlare). Har nu fått igång "skarpa" tempgivare på ackumulatortankarna, 3 st à 2000 liter.

För att hjälpa honom när det är dags att göra ett nytt vedinlägg, skapade jag idag en publik websida på e-logger med de 9 givarna.

Tank 1, 2 och 3. Topp, mitten och botten.

Har gjort RTFM och förstår att uppdateringen beror på hur lång tid som tidsaxeln är. Jag har 3 dygn, så man ser lite av vad som varit.

Har kunskap om ISP m.a.p. bandbredd och quota per månad.

Finns det ett bättre sätt så att svärsonen kan se temperaturerna i realtid? Utan att få min inloggning.

Rickard och Andreas, jag önskar att jag kunde gömma er server i mitt serverrum på jobbet i en mörk hörna och kalla det experiment  Cheesy "Mitt" hus matas av 4x10 Gb/s med unlimited quota. Backbone är mer.

EDIT: Glömde  Ledsen  Skrivbordlampan på mitt skrivbord tänds via Nexa när det är dags för inlägg i vedpannan....


« Senast ändrad: 2018-04-10 19:18 av rca1959 » Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2018-04-11 08:51 »

Den enkla lösningen är väl att skapa fler grafer med kortare tidsaxel, jag har själv gjort en genväg till min systembild som ligger "som en app" i telefonen som jag kan öppna med en knapptryckning.
Skulle gå göra en med 4 timmars upplösning, en på 3 dar och en på 14 dar t.ex.?
För de med större programmeringskunskap så kan man plocka ut mätvärden via http-anrop direkt från loggern och presentera på en egen hemsida, men det är överkurs för mig.
Vill du veta mer om det så är det Andreas som måste hjälpa dig, om inte info i manualen räcker till.

Sen kan man väl tycka att "realtid" på just acktankar känns lite överflödigt, det sker ju inga riktigt hastiga förändringar, 1 minuts uppdatering borde väl ändå vara adekvat just för detta?
Loggat

rca1959
Medlem

Antal inlägg: 39


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2018-04-11 23:07 »

Tack Rickard.

Gör nåt sånt som du föreslår, ville studsa mot er kan e-logger utan och innan. Jag är verkligen inget http, php etc proffs. Som tur är har jag kollegor som inte gör nåt annat. Nog dags för en egen hemsida  Leende (smiley)
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2018-04-12 07:38 »

Skapa genväg till på din smartphone
Genom att lägga till en genväg på din telefons eller surfplattas hemskärm får du snabbare åtkomst till e-logger.se

Öppna telefonens eller surfplattans webbläsare.
Gå till http://www.e-logger.se
Logga in med dina inloggningsuppgifter för att öppna e-loggter.
Gör något av följande val beroende på om du använder iPhone eller Android:
På iPhone:   Klicka på ikonen med en fyrkant innehållande en pil som pekar uppåt (Visas längst ned på din mobil när du är inne på en hemsida) och välj "Lägg till på hemskärmen".
På Android:   Klicka på enhetens menyknapp och välj "Lägg till på startskärmen".
Loggat

Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!