E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 16:16 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nätverkstrubbel  (läst 7409 gånger)
Dadid
Medlem

Antal inlägg: 59


Visa profil
« skrivet: 2018-03-17 09:17 »

Har ändrat nötverkskonfigurationen hemma, vilket innebär att logger 2020 varit nödlösningen ca en vecka.
Idag har jag åter kopplat in den enligt nedan:
Logger2020 kopplad med nätverkskabel till en D-Link dir-505 vilken i sin tur ansluter trådlöst till ett Google Wifinät.

Minns att jag hade någon form av inställning i den förra routern. Antingen portvidarebefordran eller endast låst IP för loggern. Söker nu i manualen men finner inget om detta.

Vad behöver jag göra för att åter ansluta till webbtjänsten?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2018-03-18 13:03 »

Det ska inte behövas några routerinställningar alls! Bara gå in i inställningsmenyn i Logger 2020 och välja driftläge E-logger så skall den kopplas upp.

Vad får du för felmeddelande när du startar om loggern och den försöker koppla upp? Har du provat starta om routern?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Dadid
Medlem

Antal inlägg: 59


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2018-03-18 17:49 »

Tack för svar!
Efter omstart hittade den rätt.

Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2018-03-19 13:02 »

Ingen orsak! Bra det löste sig.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!