E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 18:52 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Styrning minusgrader  (läst 5507 gånger)
rca1959
Medlem

Antal inlägg: 39


Visa profil
« skrivet: 2018-02-28 09:43 »

Jag är fortfarande i testfas.

Styr en Nexa så att en lampa är tänd om utetemp < 0 grC

Nu när skåneland också drabbats av kyla försökte jag ändra styrningen till att Nexan skall vara på om utetemp < -10 grC. Fick då följande felmeddelande:

FEL: Värde på får bara innehålla siffror

Har jag bommat något?
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2018-02-28 09:51 »

Har du skrivit grC så är det bokstäver, skall bara vara siffror, om det är minustecknet som spökar så måste Andreas titta på det.
Loggat

rca1959
Medlem

Antal inlägg: 39


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2018-02-28 13:16 »

Nej, har inte skrivit grC. Tror det är minustecknet som spökar.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2018-03-01 07:41 »

Tittar på det, återkommer senast imorgon.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2018-03-02 14:47 »

Har kollat och kan bekräfta att formuläret inte släpper igenom minustecken. Risken är väl att det är fel på andra ställen också om ingen nånsin har kört negativa tal. Så måste testa igenom detta, gör det på måndag.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
rca1959
Medlem

Antal inlägg: 39


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2018-03-03 11:04 »

Toppen!
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2018-03-06 14:15 »

Dessvärre visade det sig att det behövdes en ändring i loggermjukvaran också, men hann aldrig med det i måndags. Tar tag i det så snart jag kryat på mig, är jätteförkyld.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
rca1959
Medlem

Antal inlägg: 39


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2018-03-08 23:20 »

Låter bra!

Man cold  Cool

Inget man skämtar om  Leende (smiley)
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2018-03-23 10:27 »

Hehe det tycker jag man visst skämtar om. Leende (smiley) Men eländes seg influensa i år, det vittnar många om, och jag började bli sjuk 3/2 och är fortfarande inte helt kry...

Har nu i alla fall kollat på detta och åtgärdat både i formulär och loggermjukvara, visade sig även vara problem med larm och minusgrader. Så tack så mycket för att du uppmärksammade detta. Är lite osäker på hur snabbt loggermjukvaran kan läggas ut, men det borde inte dröja alltför länge.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!