E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-26 07:28 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Loggersoft och fuktsensor  (läst 3471 gånger)
pricken
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil
« skrivet: 2018-02-24 11:18 »

Funderar på att sätta en fuktsensor och en DS18B20 på kallvindan på en fastighet jag har.
Har idag en PC igång med loggersoft(ingen logger) och ett antal DS18X20 givare kopplade
parasit via DS9097U.
Min fråga är, finns det någon fuktsensor likt tempgivarna som kan kopplas
direkt på 1-wire i parasit läge, och kan loggersoft läsa/tolka datan?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2018-02-25 18:28 »

Dessvärre saknar LoggerSoft stöd för att läsa av andra givare än temperatur direkt, andra typer går bara in i LoggerSoft via ansluten logger. Det är ett för stort jobb att lägga till det stödet. Det som finns via Logger 2020 är temp/fuktmodulen htiq, för Logger 3030 finns dessutom stöd för trådlösa oregon-givare och renkforce-givare.

Enda sättet jag kan tänka mig för LoggerSoft är om man är såpass trixig att man snickrar ihop en temperaturgivaremulator som skickar fuktvärden av en ardunio eller enchippare eller dylikt.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
pricken
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2018-03-01 10:32 »

Ok!
Då går jag bet då programmering inte är min starka sida.
Får leta reda på en trådlös temp/fuktgivare
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!