E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-19 13:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Itron Cyble V2 Vattenmätare M-bus  (läst 19192 gånger)
vattenverket
Medlem

Antal inlägg: 25


Visa profil
« Svara #15 skrivet: 2018-04-19 22:23 »

Vad jag är ute efter med föregående inlägg är att översikten visar minsta värde = 0 samtidigt som jag är mycket intresserad av att få veta minsta verkligt värde = läckaget i anläggningen. Med vänlig hälsning Sven-Ulrik
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #16 skrivet: 2018-04-26 10:36 »

Hej! Jag tror att det kan vara så att ni har såpass tätt avläsningsintervall på vattenmätaren så att räkneverket inte alltid hinner slå om mellan avläsningarna (avläsningsintevallet är högre än mätarens interna uppdateringshastighet), och då blir det uträknade flödet noll lite överallt. Prova gör en graf med högsta tidsupplösning (välj tidsperiod 15 minuter) för flödet så ser du om det går ner till noll ganska ofta.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
vattenverket
Medlem

Antal inlägg: 25


Visa profil
« Svara #17 skrivet: 2018-04-27 15:47 »

Hej !

Ändrade från 10 sekunder till 1 minut så får vi se. Med vänlig hälsning Sven-Ulrik
Loggat
vattenverket
Medlem

Antal inlägg: 25


Visa profil
« Svara #18 skrivet: 2018-04-27 18:13 »

Hej ! Det verkar som att det fixade problemet. Får vänta ett par dagar och se. Med vänlig hälsning Sven-Ulrik
Loggat
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!