E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-18 09:42 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Saknar innehållet i en rapportflik  (läst 6807 gånger)
Kjell
Medlem

Antal inlägg: 442


Visa profil
« skrivet: 2018-01-17 07:45 »

Det verkar som datat för energiproduktionen har hamnat i samma flik som vattenförbrukningen.  (denna flik är nystartad, all tidigare data är raderad av mig)
Klickar jag på "energiproduktion" så händer inget men den finns där, den har hamnat i samma rapportflik som vattnet
Loggat

Parhus 175 m2
Solfångare 6m2 vakuum + 500l Ack 
Solceller 1,6kW
Temp/tryck reglerad frånluft.
Mål 13500 kWh/år
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2018-01-17 13:55 »

Att gamla data ligger kvar i vattenförbrukningen beror nog på att rapporten inte hunnit genereras om fullständigt än, veckodelen sker vid veckobyte och månadsdelen vid månadbyte.

Att energiproduktionen är tom är märkligt. Vad har du valt för typ av energimätare till den? Hur länge sedan var det du valde mätare (jag tänker så den hunnit genereras)?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Kjell
Medlem

Antal inlägg: 442


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2018-01-17 14:57 »

Det är energi som finns i den nedersta bifogade. Det är den som skall vara i den tomma fliken och inte i vattenfliken
Loggat

Parhus 175 m2
Solfångare 6m2 vakuum + 500l Ack 
Solceller 1,6kW
Temp/tryck reglerad frånluft.
Mål 13500 kWh/år
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2018-01-17 20:59 »

Jag förstår, men det nedersta diagrammet är fortfarande månader och månadsdiagram genereras inte om förän vid månadsskifte.

Du svarade aldrig på detta: Vad har du valt för typ av energimätare till den? Hur länge sedan var det du valde mätare (jag tänker så den hunnit genereras)?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Kjell
Medlem

Antal inlägg: 442


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2018-01-17 22:24 »

Jag tyckte jag svarade på det. Det är ingen ny energimätare (solvärme)den har varit igång 12 månader. Det är den som "hoppat" över till vattenförbrukningsfliken. Nu tittade jag igen nu finns den inte kvar där
Loggat

Parhus 175 m2
Solfångare 6m2 vakuum + 500l Ack 
Solceller 1,6kW
Temp/tryck reglerad frånluft.
Mål 13500 kWh/år
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2018-01-19 16:19 »

Då försvann den nog när rapporten genererades om, som sagt de olika graferna genereras om vid olika tidpunkter beroende på vad grafen innehåller. Finns den i rätt flik nu då?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Kjell
Medlem

Antal inlägg: 442


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2018-01-19 17:11 »

Nej. Energiproduktionsfliken finns men när jag trycker på den visas inget den blir bara markerad. Innehållet är endast en kanal och det är solväme sedan 12 månader tillbaka. Jag avvaktar till månadsskiftet.
Loggat

Parhus 175 m2
Solfångare 6m2 vakuum + 500l Ack 
Solceller 1,6kW
Temp/tryck reglerad frånluft.
Mål 13500 kWh/år
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2018-01-22 09:26 »

Du behöver kanske inte vänta till nästa månad, det kan lika gärna bero på veckouppdateringen.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Kjell
Medlem

Antal inlägg: 442


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2018-01-22 09:28 »

Tänkte just skriva att nu funkar det. Leende (smiley)
Loggat

Parhus 175 m2
Solfångare 6m2 vakuum + 500l Ack 
Solceller 1,6kW
Temp/tryck reglerad frånluft.
Mål 13500 kWh/år
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!