E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 07:55 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Systembild "hängning"  (läst 8770 gånger)
TonyS
Medlem

Antal inlägg: 24


Visa profil
« skrivet: 2018-01-01 20:27 »

Jag ändrade lite i vår systembild häromdagen, efter att jag laddat upp bilden och ändrat lite så hängde sig sidan & man kommer ingenstans.
Bilden syns inte heller, den är i PNG format - inte för stor & inte för många pixlar.
Efter lite micklande kan jag komma till e-logger.se & se grafer mm, men väljer jag systembild beta så fryser det igen.
Ett fall för Andreas? Kan du se vad som hänt?

http://e-logger.se/pub?schultzberg&p=1
Loggat
TonyS
Medlem

Antal inlägg: 24


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2018-01-02 08:42 »

På en annan dator får jag upp " sidan svarar inte pga ett script som körs" & kan välja att stoppa scriptet, då kommer jag åt inställningarna för systembild v2 beta. allt ser ok ut, men när jag väljer spara så fryser det igen. I kontoinställningar så fanns tidigare en ny programvara att uppdatera till, men inte längre. Nu står bara: Klienttyp Logger 2020 version 150219 .
Loggat
TonyS
Medlem

Antal inlägg: 24


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2018-01-02 10:26 »

Problemet var i defenitioner.. kan ha blivit för många? Det är inget fel på dem, men får bli # på de 2 senaste så länge - då funkar de övriga.

#s=Inverter;0.1;543;413;FFF467;543;413;7dc473
#s=El UPS;0.01;413;420;FFF467;413;420;7dc473
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2018-01-04 20:56 »

Nej det skall inte haka upp sig för att det blir för många definitioner, utan i så fall skall en varningstext om detta visas.

Däremot vet jag att färgläggnings/fyllningsfunktionen kan bli seg om man försöker fylla ett område som inte är ordentligt avgränsat. Kolla nog att det inte finns hål i de strukturer som skall fyllas och prova gärna köra samma definitioner fast ändra koordinaterna till postioner där det finns fyllningar du vet fungerar.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
TonyS
Medlem

Antal inlägg: 24


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2018-01-05 10:03 »

Om jag byter ut kanalnamnen mot t ex fukt, så funkar definitionerna som tänkt utan problem.
El UPS har fungerat tidigare, Inverter är ny. Båda kanalerna finns..  Skumt..
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2018-01-08 08:27 »

Ja det var märkligt. Kan det han något med värdet på kanalerna att göra, hur stor effekt går på El Ups/Inverter? Fungerar definitionerna om du tillfälligt stänger av effekten på dessa kanaler?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!