E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-25 22:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Innetemp givare försvunnen  (läst 4548 gånger)
rca1959
Medlem

Antal inlägg: 39


Visa profil
« skrivet: 2017-12-15 11:23 »

Fick precis min Logger 3030 Pro med en massa givare. Har testat lite.

Nånstans hickade det, fick givarfel. Löste sig med radering av minne. Innegivaren dök fortfarande dock inte upp. Provade radering av minne en gång till utan framgång.

Se bild.

Tips?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2017-12-15 15:23 »

Titta om givaren visas i skärmen på Logger 3030. Om inte starta om loggern och se om antal givare som visas vid start stämmer. Om inte är det troligtvis kabelglapp i plint eller skarv.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
rca1959
Medlem

Antal inlägg: 39


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2017-12-15 18:41 »

Nu blir jag lite osäker.

Sitter det inte en tempgivare på kretskortet som är döpt till Innetemp?

Om det inte finns en sådan, kan vi glömma ärendet. Hittar dock loggning från Innegivare och Barometer från vad som måste vara min första inkoppling av loggern.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2017-12-18 11:52 »

Med "på kretskortet" så menar du på kretskortet i själva Logger 3030? Om du menar det så, nej där finns ingen inbyggd temperaturgivare, i och med att loggern har viss självuppvärmning av alla elektronikkomponenter skulle den visa flera grader för mycket.

Alla temperaturgivare är såna som kopplas in externt och när de kopplas in heter de generella saker som "temp" eller "t01", "t02" osv. Har du en givare som heter "innetemp" har du antingen döpt den genom att skriva texten själv eller klickat på förvalda länkar för "innetemp" och "utetemp".
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
rca1959
Medlem

Antal inlägg: 39


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2017-12-19 07:17 »

Ja, jag menade på Logger 3030 kretskortet.

Minnet är bra med kort.... Har nog rört ihop det.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!