E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 06:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Beräknande kanaler 2 loggers  (läst 4191 gånger)
Lars52
Medlem

Antal inlägg: 188


Visa profil
« skrivet: 2017-11-09 16:19 »

Ser att det går att sammankoppla två olika loggers (tex temp) i en kanal, kommer det med tiden en möjlighet att göra detsamma i beräknande kanaler. Vi har diskuterat detta tidigare ang energimätning på två ställen men bara en flödesmätare, du förslog då att lägga in flödet som en konstant i den andra loggerns beräknande kanal, men jag ser att flödet varierar nästan 10%.
Loggat

Värmer huset med pellets. Loggar för att ha koll och för att optimera energiförbrukning.
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2017-11-09 22:05 »

Jag kan definitivt se nyttan av att kunna göra det ibland, men det är inget som är planerat eller hinns med närmaste månaderna eftersom en del annan utveckling av systemet är i görningen.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Lars52
Medlem

Antal inlägg: 188


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2017-11-09 22:30 »

Jag väntar med förtröstan Leende (smiley)
Loggat

Värmer huset med pellets. Loggar för att ha koll och för att optimera energiförbrukning.
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!