E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-19 03:07 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vattenmätare export av räknare  (läst 5805 gånger)
vattenverket
Medlem

Antal inlägg: 25


Visa profil
« skrivet: 2017-10-03 17:17 »

Hej !

Det vore otroligt värdefullt om man kunde få en automatisk export av räknarens värde med tid och datum. Tänker på värdena som finns under inställningar /kanaler /räknare. Med vänlig hälsning Sven-Ulrik
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2017-10-03 17:43 »

Hej! Kommer räknaren inte med via den export som finns under Inställningar->Autoexport?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
vattenverket
Medlem

Antal inlägg: 25


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2017-10-06 21:40 »

Tack ! Har satt upp en export till min FTP-server. Återkommer när jag sett resultatet. Med vänlig hälsning Sven-Ulrik
Loggat
vattenverket
Medlem

Antal inlägg: 25


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2017-10-07 22:13 »

Jag ha satt upp 3 räknare för vatten total och det är det värdena jag skulle behöva exportera minst en gång per dygn. De finns inte med vid exporten till FTP:n  //Sven-Ulrik
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2017-10-11 09:27 »

Hänger dessvärre inte med, vad är det för slags vattenmätare/räknare du har? Jag trodde du menade att du har Itron Cyble M-bus-vattenmätare, räkneverket från dessa lagras i kanalen och bör hamna i ftp-exporten.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!