E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-25 01:42 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Logger 3030 Uppdatering kräver mycket handlag  (läst 4465 gånger)
Morby
Medlem

Antal inlägg: 238



Visa profil
« skrivet: 2017-06-24 11:37 »

Jag gjorde uppdatering nu av min L3030 via min PC men det funkar inte automatiskt.
Min första tanke är att om min L3030 skulle finnas i min sommarstuga 50 mil bort så funkar inte detta.
Den kräver mycket manuellt handhavande som knappande på displayen osv.
Hur är det tänkt att fungera i så fall?

Först får man ett meddelande att detta tar 5-10 minuter.
Efter en timme tittar jag på loggerns display som säger "Error 83" vad nu detta betyder.
Sedan knappar jag vidare på displayen som bl.a. säger att den loggar på SD kortet för att sen bläddra vidare för att ändra loggningen
mot E-logger mm.
Startar om L3030 som sedan på displayen visar en kod som jag ska knappa in på E-logger. Gör detta och surfar vidare på E-logger som sedan visar värdena helt ok.

Men detta är väl inte meningen om man nu har sin logger remote långt bort?
Byta ID kod m.m. verkar ju lite underligt för denna funktion allra helst om loggern är installerad långt ifrån där man själv finns.

Sedan har jag tappat alla mina 14 tempsensorer som inte visas efter uppdateringen. Och kabelanslutningen till L3030 är inte rörda.

Någon kommentar om detta skulle uppskattas.

Trevlig midsommar förresten!

/Lars
« Senast ändrad: 2017-06-24 12:04 av Morby » Loggat

Harry Callahan: I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?"
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2017-06-25 09:32 »

Andreas kan säkert förklara bättre, men rent generellt är det så att vissa uppdateringar kräver att man gör om alla definitioner, medan andra inte gör det.
Som regel fungerar ju loggern bra om man t.ex. lämnat den på stugan för att logga, så uppdateringen kan ju vänta tills man är där på plats och kan göra de nödvändiga stegen, men visst hade det varit bra om man aldrig behövde börja om "från noll" efter en uppdatering.
Loggat

Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!