E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-16 06:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Aktuella mätvärden är periodvis lite olika ibland  (läst 4160 gånger)
Morby
Medlem

Antal inlägg: 238



Visa profil
« skrivet: 2017-06-17 11:56 »

Dessa värden skiljer sig ibland. Har sett mätvärden som ligger drygt 40 minuter mellan varandra. Det gäller för mig på 4 tempgivare av 15 totalt. Detta har jag inte sett förut. Skulle kolla tempen för en givare men såg att det aktuella värdet var för 40 minuter sedan.  
Trots att jag inväntade nästa uppdatering en minut senare men den visade samma äldre värde.

Kan det vara så att min logger (L3030) var lite upptagen med annat för efter några timmar senare var alla 15 värdena uppdaterade med samma tidpunkt.

Det gemensamma för dessa 4 givare är att de är utomhus (växthus och pool) om det kan ha något med saken att göra.
« Senast ändrad: 2017-06-17 11:58 av Morby » Loggat

Harry Callahan: I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?"
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4051


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2017-06-19 11:32 »

Hur ser det ut i graferna om du zoomar in de tillfällen då mätvärden sackat efter, fattas mätvärden (glapp eller att värdet "fastnar")? Det skulle kunna vara nån typ av givarfel.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Morby
Medlem

Antal inlägg: 238



Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2017-06-20 16:33 »

Det är helt tomt i graferna under den perioden, som om givarna var urkopplade.
Jag får väl verifiera en skarv som förbinder dessa fyra givare på ett ställe.
Märkligt för dessa har fungerat klanderfritt över ett helt år. Fast det är ju historia nu.
Loggat

Harry Callahan: I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?"
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4051


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2017-06-21 13:01 »

Jo, det låter precis som nån typ av givarfel. Tyvärr är det ju sånt som kan komma med tiden.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!