E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-20 09:07 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barometer max värden  (läst 6531 gånger)
Morby
Medlem

Antal inlägg: 238



Visa profil
« skrivet: 2017-05-09 09:22 »

Andreas: antar att det är du som fixar L3030 maxvärden;

Har sett att maxvärden på min L3030 för barometern har visat orealistiska max värden över 33000 hektopascal (hPa).
Utgår från att det har varit nån spänning/strömspik som har orsakat detta. Mitt förlag är att sätta ett max toppvärde på 1070 hPa.

/Lars
Loggat

Harry Callahan: I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?"
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2017-05-09 14:44 »

Jag har för mig att de redan skall finnas nåt slags filtrering där, men eftersom du får såna felaktiga värden kan det ju inte göra det. Bra tanke med 1070 som toppvärde, lägger in det i nästa version som borde komma nästa eller näst-nästa vecka.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Morby
Medlem

Antal inlägg: 238



Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2017-05-10 11:21 »

Samma avser kanske också min-värdena som idag verkar ligga på 999 hPa.
Nu har jag egentligen ingen egen analog barometer att kolla på men om du ändå ska kolla max/min värdena så kan du ta en koll på detta också. Min värdena kan kanske vara minimum 930 hPa. Detta enligt SMHI uppmätta minimumvärden.

/Lars
Loggat

Harry Callahan: I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?"
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2017-05-16 14:06 »

Hur har du kommit fram till att det ligger ett min-värde på 999 hPa? Menar du att mätvärdet aldrig går under det?  Va?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2017-05-19 14:17 »

Nu tror jag att jag förstår vad du menar med minvärdet, du menar minvärdet i kolumnen "Senaste mätvärden" i E-logger på sidan "Översikt", som i vissa fall visar 999 (loggern avslagen över tolvslaget + barometervärde>999). Åtgärd på det kommer med i nästa uppdatering nästa vecka. Samma med de orealistska maxvärdena, lagt till bortfiltrering av orealistiska värden (<916 & >1084) i nästa version.
« Senast ändrad: 2017-05-19 14:21 av Andreas » Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Morby
Medlem

Antal inlägg: 238



Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2017-05-22 10:29 »

Precis så, alltså minimum värdet brukar ibland stå 999 vilket är lite fel då det aldrig över det aktuella dygnet ligger en bra bit över 1000 hPa. Men din åtgärd är helt ok, med bortfiltrering av orealistiska värden (<916 & >1084) till nästa version.
Loggat

Harry Callahan: I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?"
Morby
Medlem

Antal inlägg: 238



Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2017-06-25 00:50 »

Nu visar maxvärdet i min barometer på 35536.00, fast jag nu har gjort en uppdatering av mitt klientprogram till senaste versionen "Logger 3030 version 170523". Så nåt har väl blivit galet ändå.
Andreas får väl kolla upp detta.
Bifogar min logg här:
Loggat

Harry Callahan: I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?"
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!