E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-24 17:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Logger 3030 SWuppdatering funkade inte  (läst 4870 gånger)
Morby
Medlem

Antal inlägg: 238



Visa profil
« skrivet: 2017-03-12 17:29 »

Mjukvaruuppdatering av logger pågår
Uppdateringen startades 170312 09:30 och tar normalt 5-10 minuter beroende på hastigheten hos din uppkoppling. Status går att se i loggerns teckenfönster. Internettjänsten blir tillgänglig igen när uppdateringen är klar och loggern startat om och gått igenom startsekvensen utan felmeddelanden.

Så här står det på min websida efter att jag har uppdaterat min logger. Nu är klockan 17:25 och som jag tolkar det så uppdateras den fortfarande. Displayen på loggern visar alla värden helt ok.
Ska jag göra power off /on av hela loggern.

Så nån bugg är det när den inte går att kontakta via nätet utan endast ger denna info.
Med detta verkar det inte att gå köra den "remote" om jag inte finns på plats.

/Lars
Loggat

Harry Callahan: I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?"
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2017-03-12 17:41 »

Det finns ett meddelande om uppdateringen i nyhetsavdelningen, men det är tyvärr lite dolt bakom Rickards meddelande. Borde ha informationen på något mer ställe:

Denna uppdatering kräver minnesradering, det sker automatiskt.

Om loggning skall ske mot E-logger måste följande göras efter minnesraderingen:
a) Driftläge E-logger aktiveras i huvudmenyn i Logger 3030.
b) Det nya ID-nummer som visas i displayen på Logger 3030 skrivas in i E-logger under Inställningar->Konto. När ett nytt klient-ID skrivs in i E-logger så döljs de flesta menyer och inställningar, men de kommer tillbaka så fort den nya loggern är helt och hållet uppkopplad och initierad.
c) Nästa steg är att trycka lätt på loggerdisplayen så den ansluter mot webbtjänsten med det nya id:t. Så snart den nya loggern anslutit visas panelen "Att göra" på sidan "översikt" i E-logger, följ de anvisningar som visas där för att uppdatera givarlistan och skicka nya kanal- och larmdefinitioner mot loggern. När det är gjort skall de flesta menyer åter synas i E-logger.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Morby
Medlem

Antal inlägg: 238



Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2017-03-12 19:36 »

Lite oklart:
Du skriver "Denna uppdatering kräver minnesradering, det sker automatiskt."

Ska JAG radera minnet eller görs det automatiskt?
Loggat

Harry Callahan: I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?"
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2017-03-13 05:53 »

Det sker automatiskt under uppdateringen.
Loggat

Peosn
Medlem

Antal inlägg: 126


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2017-03-13 09:29 »

Hej

Hoppar in lite på tråden

Jag gjorde uppdateringen i fredags kväll och den gick helt enligt den instruktion som finns. Efter att L3030 har jobbat en stund och räknat upp alla stegen klart så kommer meddelandet ”Erasing memory…” och sen ”Memory erased!”. Efter detta så startar L3030 om och man uppmanas att klicka på skärmen. Sen fick jag ju gå in i menyn och välja ”Modet”  ”E-Logger+Loggersoft” och då fick jag ju ett nytt ID som ska in E-Logger. 

Jättebra att ni fått till detta med att man ser tydlig hur många sensorer och moduler som finns anslutna på respektive ingång.

Har nu fina grafer utan hack….   Leende (smiley)
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!