E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-18 11:41 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: flera elmätare  (läst 9256 gånger)
kullabacken
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil Hemsida
« skrivet: 2010-07-25 17:34 »

hej
jag har logger 2020.
om jag vill ha flera än två elmätare, hur beter jag mig då?
behövs 3st Puls/Elmätarmodul P3IQ?
eller kan man köra 2st med S0 och 1st med P3IQ?

/Pontus
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2010-07-25 21:54 »

Man kan alltid ha två elmätare inkopplade på elmätaringångarna (polskruv 8 och 9) i själva Logger 2020, så för tre elmätare behöver man en extern pulsmodul.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
kullabacken
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2010-07-26 00:09 »

hur kopplas då denna pulsmodul in?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2010-07-26 07:34 »

Till givaringång två och +12V dvs. polskruv 4, 5 och 6 på Logger 2020. Se även manualen för expansionsmodulerna.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Enk Projektet
Medlem

Antal inlägg: 52


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-01-25 12:55 »

Hej
Är helt grön på detta och behöver lite hjälp, ska beställa en Sunlogger och lite givare men vad??
Jag funderar på att använda 4st 3-fas och 2st 1-fas mätare, hur många expanionsmoduler behöver jag då?
Kommer också mäta luftfuktighet på 3-4 ställen
Temp på 8-10 ställen

Tack på förhand

Robban
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2011-01-25 13:08 »

Logger 2020 har två interna elmätaringångar, man kan sen ansluta fler elmätare genom att ansluta dem via pulsmoduler. Det går att ansluta en elmätare till varje pulsmodul. Så för fem elmätare behövs tre pulsmoduler.

Det är inget som helst problem att kombinera det med 3-4 fuktmoduler och något tiotal tempgivare.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Enk Projektet
Medlem

Antal inlägg: 52


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2011-01-25 14:43 »

Kanon Leende (smiley)
Kan man lägga in fuktmätarna på Loggern direkt eller måste man ha mer saker? 
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2011-01-25 16:31 »

Det behövs inget mer, fuktmodulerna kopplas in direkt till Logger 2020.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!