E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-19 16:27 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Logger 3030 - Blåskärm, vid lagt till eller tagit bort givare.  (läst 5040 gånger)
Peosn
Medlem

Antal inlägg: 126


Visa profil
« skrivet: 2017-02-21 16:27 »

Fått några blåskärmar när jag har gjort förändringar i systemet. De har kommit när jag har tagit bort eller lagt till givare på en sensors-ingång.

Mer info finns under punkten 1 till 8 i länken nedan.

http://e-logger.se/forum/index.php?topic=1586.msg9216#msg9216

Hoppas det är ok. att länka till en annan tråd för mer info om händelseförloppet, blir så mycket text att skriva igen annars.

Loggat
Peosn
Medlem

Antal inlägg: 126


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2017-02-21 16:39 »

Kommer en "blå-skärmsbild" till från den 17:e.

Det var i samband med att jag skulle testa 5 volt på en 4 ledare ut till garaget, se länken ovan.
För att inte tappa för mycket loggning på andra givare under tiden jag gjorde förändringen så kopplade jag bort bussen ut till garaget som var ansluten till sensor 1 på L3030.

Vid återstart efter denna bortkoppling så visade L3030 mycket riktigt 0 givare på sensor 1, som förväntat.
Ip adressen visades också som förväntat.
Men sen när L3030 försökte ansluta mot E-logger så kom blåskärmen.




Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2017-03-02 09:58 »

Jag har försökt hitta orsaken till detta, men finns inte map-filen (en fill med felsökningsinformation) till version 170131 kvar så det är lite svårt. Har korrigerat koden på ett par ställen som eventuellt skulle kunna ge denna typ av fel, men det är ganska osäkert. På ett par dar kommer en ny version, säg gärna till om du får samma fel igen i den.

Hade du några styrningar eller larm definierade när du fick blåskärmarna?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Peosn
Medlem

Antal inlägg: 126


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2017-03-02 14:10 »

Jag hade inte några styrningar eller larm aktiverade, jag har ännu inte provat dessa funktioner.

I lördags så lyfte jag av alla tre ledare på Sensor 1 , håller på med en ombyggnad av bussledningen ut till garaget. Kommer mer info om detta i en annan tråd.

Men i alla fall när jag satte i nätadaptern igen efter det att jag lossat dessa tre ledare och bara hade givare på sensor 2 och 3 samt 2 elmätarsensorer(ESIQ) på PD1 och PD2 anslutna så kom det en blåskärm igen på samma sätt som jag skrivit om innan i tråden.

Det händer ju så lätt på denna logger så det kanske går att återskapa i labbmiljö med en annan L3030  eller kan det vara något i min anläggning som orsakar detta.
Blåskärmen kommer ju som regel när L3030 vill få kontakt med E-Logger.
 
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2017-03-02 14:41 »

Tack för informationen!

Som sagt, det kommer snart en ny mjukvaruversion, så om du uppdaterar till den och får en ny blåskärm så posta hemskt gärna en bild på den, så kan jag felsöka.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!