E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 14:07 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Logger 3030 – Indikerar inte om det är fel på HTMIQ  (läst 3767 gånger)
Peosn
Medlem

Antal inlägg: 126


Visa profil
« skrivet: 2017-02-21 11:43 »

Logger 3030 version 170131

Vet inte om detta är en bugg eller det inte har blivit implementerat ännu i L3030.

Jag har lite problem med att min HTMIQ modul lägger av ibland. När den gör detta så indikerar modulen detta med röda ”trippel blink”. Få bli en annan tråd på detta om jag inte hittar svar i tidigare trådar.

Hade även samma avbrottsproblem med HTMIQ när L2020 var inkopplad men då indikerade L2020 att något var fel och det blinkade rött på logger.

Nu när jag kör med L3030 så får jag inga varningar att modulen lagt av. Och det som är mindre bra är att det sista värdet som modulen skickade innan den dog är det som visas i L3030:s display. På det viset så kan det ju går flera dagar utan att man vet att modulen har lagt av, för allt ser ju normalt ut.

Det var först dagen efter när jag kolla i E-logger som jag så att det inte stod rätt till.
/Peo
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2017-02-21 14:48 »

Jo, det är ett känt problem. Det är det punkten "Givarfelslarm saknas" betyder under rubriken "Kända fel" längst nere i manualen för Logger 3030. Kan inte säga när det blir av men det är ganska högt prioriterat.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!