E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 09:37 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kompressorstarter  (läst 7992 gånger)
Viktor
Medlem

Antal inlägg: 30


Visa profil
« skrivet: 2016-09-16 13:42 »

Hej,

Jag har två elmätare med pulsmätare och kan se skillnaden på hushållsel och värmepumpsel, men jag lyckas inte se kompressorstarter eller driftstid.

Jag har aktiverat specialmätare på kanalen för värmepumpen och satt tröskelvärde låg 1000 och hög 2000. Är det rätt? Jag är osäker på om man ska ange watt eller kw.

Samma sak gäller prisräknaren. Ska man ange ören eller kronor?

Tacksam för svar. Leende (smiley)

Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2016-09-20 10:11 »

Hög/låg anges i watt och räknaren i kronor.

Hur mycket effekt drar pumpen när den går respektive står stilla?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Viktor
Medlem

Antal inlägg: 30


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2016-09-22 15:17 »

Den drar ca 100watt när kompressorn inte går och 3900-5000watt när kompressorn går. Just nu är mina inställningar 3900 (hög) och 200 (låg) men kompressorstarter registreras inte.

Hur nära inpå bör tröskelvärdena vara?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2016-10-02 20:21 »

Jag ber verkligen om ursäkt, nu rörde jag ihop saker och ting. Effekt anges inte i W utan i kW. Svårt säga nåt generellt om tröskelvärdena, ju större desto bättre immunitet mot ev. störningar, så det beror på vilken effekt elförbrukaren har. Men i ditt fall skulle jag kanske sätta gräns hög till 3 och låg till 1.

Ursäkta även det sena svaret.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Viktor
Medlem

Antal inlägg: 30


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2016-10-04 20:58 »

No worries! Tack för hjälpen! Nu funkar det. Leende (smiley)
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!