E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-19 15:52 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Windows 7  (läst 8466 gånger)
leo
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« skrivet: 2010-05-25 20:40 »

Hej, Någon som vet om LoggerSoft fungerar med Win7? Tänkte skaffa en liten dator med win 7 om det funkar.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2010-05-25 21:18 »

Har inte gjort nån uttömmande test, har provat som hastigast mot Logger 2020 och då fungerade det bra (ej provat RTLogger).

Är dock inte övertygad om att Windows 7 är bästa valet att köra på en mindre dator, inbillar mig att XP är kvickare och har dessutom svårt se några egentliga fördelar med W7.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Dadid
Medlem

Antal inlägg: 59


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-11-06 21:39 »

Jag försöker just skaka igång loggersoft på min win7-dator.

Installationsförloppet avslutades med en text på temat "vidare till setup" eller något liknande. Sen händer inget mer.
När jag försöker starta programmet får jag meddelandet:
Objektet ls.exe som den här genvägen hänvisar till har ändrats eller flyttats. Genvägen kommer inte längre att fungera korrekt.

Vad gör jag nu?

/David
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-11-07 07:55 »

Gör om installationen men istället för att dubbelklicka installationsfilen, högerklicka och välj "kör som administratör" i menyn som visas. (Gäller även Windows vista och Windows 8 preview.)
« Senast ändrad: 2012-05-18 08:58 av Andreas » Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Dadid
Medlem

Antal inlägg: 59


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-11-07 21:15 »

Tack
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!