E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-26 19:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Styra reläutgångar?  (läst 8415 gånger)
AL
Medlem

Antal inlägg: 27


Visa profil
« skrivet: 2016-02-06 07:58 »

Finns det någon möjlighet att kunna styra relä utgångarna 1 eller 2 med en knapp som man kan aktivera i webtjänsten?
Känns som en ganska fin möjlighet och andmålen oändliga.

Anledningen är att jag skulle vilja slå av eller på semesterinställning på värmeanläggningen på fjärr,
skönt när det är varmt när man kommer hem :-)

Det gör att det behövs någon slags behörighetssystem på webtjänsten, eller en app kanske med ett par värden och funktioner man kunde välja och modulera ihop typ den för systembilden?
« Senast ändrad: 2016-02-06 11:03 av AL » Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2016-02-06 10:18 »

Den funktionen hittar du här: http://e-logger.se/?action=outputs (Inställningar/Utgångar)
Loggat

AL
Medlem

Antal inlägg: 27


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2016-02-06 15:19 »

Lästa flera ggr men missade detta.. nåväl, tack :-)
Loggat
Anders.E
Medlem

Antal inlägg: 110



Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2016-03-05 11:05 »

Jag har 2 st HTMIQ och för ca 1 år sedan ställde jag frågan när funktionen att styra utgångarna från min andra HTMIQ via larmfunktionen skulle komma.
Men mig vetligt så funkar det inte än
Så min fråga utvecklas programmet aktivt fortfarande eller är allt som det är för det är ju inte så att det "haglar" in uppdateringar .
Och ta nu inte mitt inlägg som kritik utan jag är jätte nöjd med hur allt fungerar men man vill ju kunna använda utrustningen fullt ut
Loggat

Certifierad reglertekniker & Loggergalning
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2016-03-07 09:17 »

Vi har inte lagt ner utvecklingen, men de senaste åren har i stort sett alla resurser gått till utveckling av sådant som ännu inte är lanserat. När det är klart kommer det att bli tid för mer synlig utveckling.

Jag förstår inte hur du menar med "styra utgångarna från min andra HTMIQ via larmfunktionen", kan du referera till den tråden?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Anders.E
Medlem

Antal inlägg: 110



Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2016-03-07 12:58 »

jag hittar inte tråden
en det jag menar är att om jag vil konfigurera ett larm som ska dra ett relä på min modul nr 2 så finns dessa inte med i listan se bild
Loggat

Certifierad reglertekniker & Loggergalning
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2016-03-09 10:10 »

Då förstår jag. Nej varken gränssnitt i E-logger eller loggerkod stöder larm för reläer i mer än en expansionsmodul och det är flera timmars arbete att ordna, så det är tyvärr inget jag kan lova. Ser inte heller att behovet är så stort för larm, tänker att syftet med larm främst är att påkalla uppmärksamhet...?

Däremot kan jag lova att om det kommer en generell styrfunktion så kommer alla reläer att kunna styras. Det känns också mer angeläget.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!