E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-19 05:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ändrat en beräknad kanal - Nu stämmer inte historiska data  (läst 5353 gånger)
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« skrivet: 2016-01-03 10:10 »

Jag har nyligen ändrat min beräknade kanal "Hushållsel". Förut så bestod eden av "El Totalt" - "EL VÄRME TOTAL". Nu har jag ändrat så den består av "El Totalt" - "EL VÄRME TOTAL" - "SPABAD". Vi köpte spabadet i juni förra året och data innan det verkar inte stämma som ni ser på bifogad bild. Är det något jag får leva med eller går det att rätta till?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2016-01-14 11:44 »

Kan du utveckla en smula, vad är det som inte stämmer?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2016-01-14 11:48 »

Som du ser av bilden så finns inte Hushållsel med under januari-maj förra året. Det är bara EL VÄRME TOTAL i staplarna.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2016-01-14 12:07 »

Jag förstår. Problemet är alltså att den beräknade kanalen hushållsel innehåller en referens till kanalen spabad som det inte finns data för förän i juni, och då kan inte hushållsel räknas ut för den period när det saknas data. Jag vet inte hur svårt det är att lösa det problemet, men ska försöka titta på det vid tillfälle.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2016-01-14 12:25 »

Vad bra.

Värdet för Spabad var ju noll innan juni så jag trodde inte det var några problem, men jättebra om ni kan kika på det när tillfälle ges.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!