E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 17:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Större storlek på publika grafer  (läst 4674 gånger)
nikke
Medlem

Antal inlägg: 37


Visa profil
« skrivet: 2015-10-27 17:30 »

Hej!

Det vore önskvärt med större storlek på de publika graferna. 600x400 pixlar känns lite litet idag, när tillochmed små portabla enheter har rejält högre upplösning.

Ett alternativ vore skalbara grafer (SVG), min erfarenhet är dock att med den detaljrikedom man bruka vilja ha så får de också ganska rejäl filstorlek...

Dessutom, med tanke på att majoriteten av skärmar idag är wide-screen så borde man överväga att anpassa graferna till det också.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2015-11-03 09:06 »

Ja det är lite litet. Håller även med om att vektorgrafik är principiellt bra, sen hur skrymmande det blir beror på hur mkt. data man har i grafen och hur mkt brus man tillåter i datat. Vad är viktigast, skarpa grafer eller fler synliga datapunkter?

Skulle behöva göra tester på olika upplösningar/filstorlekar/filformat och mäta genereringstid/last, så det är lite pyssel. Och det är tyvärr så att utveckling av annan funktionalitet ligger i pipeline närmaste tiden, hoppas kunna presentera något snart.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
nikke
Medlem

Antal inlägg: 37


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2015-11-30 08:40 »

Skarpa grafer vs synliga datapunker går väl lite hand-i-hand? Med en oskarp graf går det väl dåligt att få in synliga datapunkter, eller missförstår jag helt nu?

I sammanhanget skulle jag vilja notera att det är av intresse att kunna visa min/max/medel även i grafer med mer än två datakällor.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!