E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-16 13:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Loggersoft för icke-administratör  (läst 8650 gånger)
JerryS
Medlem

Antal inlägg: 13


Visa profil
« skrivet: 2015-04-13 02:09 »

Går det överhuvudtaget att installera Loggersoft (och helst överföra inställningar från ett annat konto) på ett gäst- eller standard-konto på Windows 7?

Har testat en hel del att flytta mellan datorer och konto och det funkar fint att bara installera som admin och sen köra regedit export/import.

MEN nu har jag en dator som ska användas till loggning av många olika personer i ett gäst-konto. På datorn finns även två admin konto som jag inte vill att allt folk ska ha tillgång till så därför vill jag kunna köra loggersoft i gästkontot.

Att installera osv funkar fint men att importera registervärdena går icke! kommer upp att det inte gick att importera alla värden eftersom vissa används av systemet elller annan användare.

Är det så att registervärdena sparas i någon helt annan typ av sökväg i gästkonto jämfört med admin eller går det helt enkelt inte?

Hade ju förenklat livet om dessa inställningar hade sparats i filer i ens konto-mappar istället för i registret och en import-funktion i programmet hade ju också varit finfint men nu är vi ju hänvisade till regedit-trix så man får ju försöka.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4051


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2015-04-14 10:54 »

Tycker det borde gå bra att lägga in registervärdena så länge du är inloggad som admin och kopierar till gästkontot. Däremot förstår jag att det kan bli problem om du är inloggad som gäst och försöker lägga in data från adminkontot.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!