E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2018-12-17 11:20 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: LoggerSoft hittar inte loggern  (läst 1654 gånger)
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 2886


Visa profil
« skrivet: 2015-03-10 09:37 »

Provade nu att resetta Logger 2020 och den fick kontakt med internet och elogger.se som den ska. Ser som sagt fortfarnade alla mätkanaler med vettiga värden.
Det går däremot inte att hitta loggern när jag startar upp loggersoft, där är det heldött.

Varför LoggerSoft inte fungerar kan jag inte svara på, har du provat göra en ny sökning efter loggern under verktygsmenyn?
Om du uppdaterat Logger 2020 eller raderat minnet så måste du göra en ny sökning efter loggern i LoggerSoft.

Loggersoft hittar inte loggern från verktygsmenyn :-(

Problemet med LoggerSoft skulle kunna vara brandväggsrelaterat, har du igång windowsbrandväggen eller annan brandvägg? Finns undantag för LoggerSoft? Sitter loggern på samma subnet som datorn? Har du provat starta om din router?


Loggersoft är ett tillåtet program i windows brandvägg och det har funkat förut, fast ett bra tag sen.
Har startat om routern nu men loggersoft hittar ändå ingen logger.
Får även detta meddelande:
3/9/2015 3:35:10 PM Kunde inte få kontakt med Logger 2020. Kontrollera att ström- och nätverkskablar är anslutna till loggern och att grön lampa blinkar. Kontrollera att nätverket fungerar på denna dator genom att exempelvis starta webbläsaren. Kontrollera att ip-adress och id är korrekt för loggern i inställningsmenyn. Kontrollera att Logger 2020 visar rätt mjukvaruversion vid uppstart, skall vara högre än 110615 Prova sedan starta om LoggerSoft (detta program).

Ja det är det felmeddelande som normalt visas när LoggerSoft inte får kontakt med loggern.

Steg ett är att hitta loggern via inställningar->logger->"Sök..."-knappen. Så länge inte det fungerar kommer inte heller datainsamlingen att fungera.

Du har LoggerSoft version 1.0.0.9?

Vad har datorn för ip-adress? (Starta kommandoprompten och skriv ipconfig.)

Vad har loggern för ip-adress? (Håll inne kommandoknappen tre sekunder och stega fram till dessa att ip-adressen visas.)

Har du någon fler dator som du har möjlighet att provköra LoggerSoft ifrån?

Är loggern kopplad direkt till närverket via kabel eller går den via trådlös accesspunkt? Har du provat starta om accesspunkten? Har du provat köra med kabel direkt?
« Senast ändrad: 2015-03-10 09:43 av Andreas » Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!