E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 15:26 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: COP-kanalen beräknas inte längre!  (läst 7926 gånger)
karlmb
Medlem

Antal inlägg: 26


Visa profil
« skrivet: 2015-03-08 16:38 »

Allt har fungerat utan problem länge nu.
Men idag kl 13 verkar vara sista gången som jag fick COP ritat i diagrammen. Alla andra kanal inkl den andra beräknade värmeeffekt och total elförbrukning visas fortfarande.
Hur kan detta komma sig?
Provade nu att resetta Logger 2020 och den fick kontakt med internet och elogger.se som den ska. Ser som sagt fortfarnade alla mätkanaler med vettiga värden.
Det går däremot inte att hitta loggern när jag startar upp loggersoft, där är det heldött. Wtf?
« Senast ändrad: 2015-03-08 16:59 av karlmb » Loggat
karlmb
Medlem

Antal inlägg: 26


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2015-03-09 09:56 »

Nu verkar cop ha kommit igång igen sporadiskt, ser här: http://e-logger.se/pub?CTH1&p=3
« Senast ändrad: 2015-03-09 11:52 av karlmb » Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2015-03-09 10:52 »

COP visas bara när kompressorn går.
Varför LoggerSoft inte fungerar kan jag inte svara på, har du provat göra en ny sökning efter loggern under verktygsmenyn?
Om du uppdaterat Logger 2020 eller raderat minnet så måste du göra en ny sökning efter loggern i LoggerSoft.
Loggat

karlmb
Medlem

Antal inlägg: 26


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2015-03-09 11:08 »

Jovisst,  men om du tittar just nu tex så syns ingen cop alls trots att den går och alla andra kanaler visas perfekt.  Jag gjorde inget alls innan den började krångla.  Loggersoft hittar inte loggern från verktygsmenyn :-(

Update: cop visas sporadiskt. tyvärr ser den dessutom lägre och lägre ut...undrar om den beräknas rätt...

Det blir samma visning av cop på den publika delen som när jag loggar in på logger.se. Verakr var något med grafiken. (Kör Chrome hela tiden och har inte uppdaterat ngt där vad jag vet, och det ser lika illa ut i Firefox)
« Senast ändrad: 2015-03-09 11:53 av karlmb » Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2015-03-09 12:50 »

Svårt säga något utifrån bara cop-graf. Kan du göra en graf där man ser både effektkanalen och de bägge temperaturkanalerna och cop som sträcker sig från "då det fungerade" fram till nu och posta den här i forumet? På så sätt kanske vi kan utröna vad som är fel.

Problemet med LoggerSoft skulle kunna vara brandväggsrelaterat, har du igång windowsbrandväggen eller annan brandvägg? Finns undantag för LoggerSoft? Sitter loggern på samma subnet som datorn? Har du provat starta om din router?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
karlmb
Medlem

Antal inlägg: 26


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2015-03-09 15:35 »

OK, den blir lite stor så jag lägger den här:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/24219533/150309_cop%2Beffektmm.tif

I föregående körning som slutade 1145 så ser man några mörkgröna fläckar för cop (bytte från ljusgrön färg) som visar cop då och då, sista körningen har inte COP alls.

Loggersoft är ett tillåtet program i windows brandvägg och det har funkat förut, fast ett bra tag sen.
Har startat om routern nu men loggersoft hittar ändå ingen logger.
Får även detta meddelande:
3/9/2015 3:35:10 PM Kunde inte få kontakt med Logger 2020. Kontrollera att ström- och nätverkskablar är anslutna till loggern och att grön lampa blinkar. Kontrollera att nätverket fungerar på denna dator genom att exempelvis starta webbläsaren. Kontrollera att ip-adress och id är korrekt för loggern i inställningsmenyn. Kontrollera att Logger 2020 visar rätt mjukvaruversion vid uppstart, skall vara högre än 110615 Prova sedan starta om LoggerSoft (detta program).
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2015-03-10 09:40 »

Kan det vara så enkelt att du ställt "gränsvärde ineffekt" i COP-kanalen för snävt? Det bör ligga 100W under det värde som pumpen drar som minst när pumpen är aktiv.

Flyttat diskussionen om anslutningsproblemen LoggerSoft till egen tråd under nätverksinställningar: LoggerSoft hittar inte loggern
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
karlmb
Medlem

Antal inlägg: 26


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2015-03-10 12:14 »

Ja, självklart!! Kom på det för en stund sedan! Jag har lyckats få vp att dra under de 3500W jag satt som gränseffekt! Nu funkar det perfekt igen! Tack.
Loggersoft hittar dock fortfarnade inte loggern. Vi fortsätter i nya tråden.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!