E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-20 03:34 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Error S11 E1  (läst 17267 gånger)
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2015-03-11 21:10 »

Det är bara 1-metersgivarna som är av gamla typen, alla andra är de nya svarta.
Skall ta mig i kragen och lägg upp nya foton i helgen.
Loggat

Morby
Medlem

Antal inlägg: 238



Visa profil
« Svara #16 skrivet: 2015-08-10 12:23 »

Nu har jag äntligen tagit en bild på den trasiga tempgivaren som ligger inbakad i Plastic Padding och doppad i grön färg. Det var den som gjorde kortis i hela databussen. Den är nu utbytt till den nya med svart kabel och IP68 skyddad med rostfritt rör och kompletterad med krympslang på givaren. Ska bli spännade och se om den nya givaren överleva den kommande vintern med en frusen pool.

/Lars



Loggat

Harry Callahan: I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?"
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2015-08-10 13:48 »

Mmm, det är ju inte direkt bästa miljön för en tempgivare, fruset vatten påfrestar nog mer än det mesta.
IP68 betyder ju inte direkt att den tål infrysning i vatten med de sprängkrafter det kan innebära, men jag tror den håller. 
Loggat

Morby
Medlem

Antal inlägg: 238



Visa profil
« Svara #18 skrivet: 2015-08-10 22:38 »

Jag tror säkert den överlever en vinter infrusen i isen.
Om inte annat så tar jag chansen att vara försökskanin. Skulle den frysa sönder som ovanstående köper jag en ny kommande vår och tar smällen som en lärdom och lyfter ut den då från poolen nästkommande vinter.

PS. Idag loggade den poolvattnet till +31.62 grader klockan 10:53!  DS.
« Senast ändrad: 2015-08-10 22:40 av Morby » Loggat

Harry Callahan: I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?"
Morby
Medlem

Antal inlägg: 238



Visa profil
« Svara #19 skrivet: 2016-01-16 17:29 »

En liten uppdatering av min nya tempgivare med svart kabel:

Den fungerar perfekt än där den nu ligger infrusen i poolen på en halvmeters djup. Det jag reagerar över är temperaturen den visar nu som är runt minus 3 grader fast det kan vara minus 18 grader utomhus. Fast den nu ligger vid poolkanten och då borde väl vattnet eller isen ligga på liknade temperatur. Men den följer tempen med samma kurva som utomhus tempen. Om det är minus 12 grader ute så visar pooltempen minus 2 grader och om det är minus 18 grader visar poolen minus 3 grader. Antagligen är det väl tröghet i isen som visar detta fast tempgivaren ligger infrusen halvmeter ner vid poolkanten.

Men jag ska väl inte ropa hej innan våren kommer för att säga att en infrusen tempgivare i isen funkar perfekt. Så nu vet ni detta.
Loggat

Harry Callahan: I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?"
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #20 skrivet: 2016-01-18 10:37 »

Jo det är säkert isens tröghet du mäter, en halvmeter is/vatten torde isolera rätt bra... Kul höra hur det går för dig!

(Det här får mig att tänka på tråden om jordtemperatur/marktemperatur/tjäldjup, det hade varit skoj prova om bara tiden funnits...)
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Initium
Medlem

Antal inlägg: 14


Visa profil
« Svara #21 skrivet: 2018-11-26 21:09 »

Har også brått fått S11 E0 på min logger.
Har kun en sløyfe  med sensorer, så forstår jeg det dithen at EN sensor er defekt, og drar ned hele " kretsen " ??

EDIT: Basert på tidligere meldinger, skjønte jeg det var kabelbrudd. Har fixet det nå !
« Senast ändrad: 2018-11-26 21:22 av Initium » Loggat
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!