E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-25 19:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skitlogger  (läst 6038 gånger)
Rayyan
Medlem

Antal inlägg: 1


Visa profil
« skrivet: 2015-02-07 21:09 »

Sämsta logger jag använt. Den är nu demonterad och kommer aldrig mer bli installerad.
Riktig skitgrej helt enkelt. Har bara gett mig bekymmer och absolut ingen glädje.
Jag har loggat med olika loggers i ca 30 år men det här var rena skiten.
Enda anledningen att jag köpte den här var för elmätningen som trots allt fungerat bra men bara den.
LoggerSoft som egentligen är Lämpömittari  saggar och slutar logga trots att man kan se graferna.

Ja. Kontenta är att man är totallurad. Pissprodukt helt enkelt.
Loggat
Morby
Medlem

Antal inlägg: 238



Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2015-02-08 11:19 »

Du får nog precisera vad som är problemet och inte bara döma ut den utan att ha lite mer fakta på bordet.
Vad vill du få ut av den?
Vad vill du mäta?
Samtidigt skriver du att enda anledningen varför du köpte denna logger var att du ville mäta el och den fungerade ok.
Vill du få ut mera mätvärden som du tydligen inte lyckades med är att läsa manualen, gärna 2 ggr.
Vi är ju ett hundratal här på forumet som skriver om div. småfrågor som mera är av kosmetisk natur till skillnad från dig som har lagt hela projektet i "påsen".
Loggat

Harry Callahan: I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?"
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2015-02-09 07:42 »

Att köra program som kontuniurligt och över lång tid vill spara data på en windows-PC är en utmaning för alla.
LoggerSoft fungerar bra på de allra flesta maskiner, men för en del uppstår problem.
Problemen har som regel med andra processer som t.ex. antivirusprogram som tar upp all tillgänglig hårddiskprioritet, vilket gör att LoggerSoft inte hinner skriva till hårddisken i rimlig tid.
De flesta antivirusprogram har inställningar i sig som gör att man kan minska ned prioriteringen, just för att undvika denna typ av problem, med processer som går i bakgrunden.
Webbtjänsten är ett alternativ som generellt sett är stabilare, inte kräver att datorn står igång, och dessutom är gratis om man bara har ett fåtal mätställen.
Det är svårt för oss att göra missnöjda kunder nöjda om man inte ber om support.

LoggerSoft är i grunden Lämpömittari som jag köpt rättigheterna till, och som vi modifierat för att fungera med Logger 2020, det är ingen hemlighet, och inget scoop.
Loggat

Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!