E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-24 05:07 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Error B1 254 efter anslutning av utetempgivare  (läst 5748 gånger)
Mats BL
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« skrivet: 2015-01-18 17:00 »

Hej!
Efter att något år haft en innetempgivare ansluten till loggern utan problem så dristade jag mig till att ansluta en utetempgivare. Den fungerade under ett och ett halvt dygn. Därefter fick jag "Rör ej  logger" och Error B1 254. Har nollställt minnet och startat om, den snurrar runt en minut och ger några temperaturvärden(både inne- och utetemperatur) men sedan fryser den med angivna fel och röd LED.
Programvaran verkar vara 130301 då det visas i displayen vid omstart.
Tacksam för tips.
Matte
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2015-01-19 08:19 »

Jag tror att det här problemet skall vara åtgärdat i och med mjukvara 131209, så vitt jag vet har ingen med den versionen råkat ut för det. Gå till E-logger>Inställningar>Konto och leta efter rubriken "Det finns ny mjukvara till Logger 2020", klicka "Uppdatera" där.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Mats BL
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2015-01-22 16:18 »

Tack för informationen!
 Laddade in den nya programvaran enligt instruktionerna och startade om loggern.
Testen vid omstarten visade inga felmeddelanden längre. Temperaturgivarna har nu visat värden i två dygn, så det ser bra ut.
Mvh,
Matte
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!