E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 14:48 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Är det OK att sälja beg. Logger-utrustning här?  (läst 5981 gånger)
Hummelstrand
Medlem

Antal inlägg: 37


Visa profil
« skrivet: 2015-01-09 08:26 »

Har en Logger-anläggning och givare jag inte använder längre. Är det OK att lägga ut en annons här?
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2015-01-09 08:41 »

Ja, för mig är det det, om inte Andreas har andra tankar kring detta.
Invänta hans svar.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2015-01-09 12:40 »

Självklart är det OK. Bra om utrustningen kan komma nån annan till nytta.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Bychen
Medlem

Antal inlägg: 38


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2015-02-01 20:46 »

Självklart är det OK. Bra om utrustningen kan komma nån annan till nytta.
Det man kan fundera på är varför folk vill sälja sin utrustning, det är ju inte direkt nån "förbrukningsvara". Har du satt upp one-wire och bemödat dig med att lära dig e-logger/LoggerSoft så är det väl ganska troligt att du lever kvar i detta oavsett värmelösning. Det jag tror händer, är att användarna börjar titta på lösningar som "hänger med" i utvecklingen vilket jag tycker Logger2020 inte gör.
Det borde dessutom påverka försäljningen negativt då nya kunder sannolikt läser på om olika lösningar. Jag köpte hårdvaran tidigt för jag tycker det är viktigt att stötta "lokal" utveckling, jag abonnerar på webtjänsten på det längsta avtalet för det är bra med kapital till de som utvecklar.
Men, några saker jag tror hämmar försäljning och gör att produkten har svårt att överleva (folk vill ju sälja!).
Oviljan att ens fundera på ett API-gränssnitt för de kunder som vill ha det, ex. Eventghost, SwitchKing, TellStick, det är "vanligt" folk som använder detta.
Det finns inga nyheter, det är 13 månader sedan det hände något överhuvudtaget.

mvh // Anders
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2015-02-02 07:58 »

Nja alltså, det finns många tänkbara anledningar till att folk säljer saker.

Men visst, det finns alldeles säkert dem som säljer sin logger för att den inte är vad de förväntade sig eller för att de vill ha sånt vi inte hunnit/prioriterat att lägga till. Vi har tyvärr inte resurser att göra allt utan det handlar hela tiden om att prioritera på vad tiden skall läggas. Och sen alldeles oavsett hur mycket vi gjorde skulle det alltid finnas dem som ville ha något annat.

Som det står i nyhetstråden så är nyheter på gång. Vi har dock fortfarande inte kommit så långt att vi kan presentera dem, men de kommer, var så säker.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!