E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-19 06:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Trasig sunlogger2020  (läst 7970 gånger)
simulanten
Medlem

Antal inlägg: 13


Visa profil
« skrivet: 2014-10-16 11:09 »

Hej!

Jag har haft en sunlogger sedan några år, och har ganska många givare inkopplade. Det fungerade utmärkt i ett par år, men har sen stegvis slutat fungera. Kopplade till en ADMIQ, men fick aldrig den att fungera som tänkt. Sen slogs några givare ut av åsknedslag i närheten. Något år senare började givare anges som "ej hittad" i till synes slumpmässiga grupper. Slutligen gav nätaggregatet upp förra hösten. Nu tänkte jag försöka få gång anläggningen igen, och undrar om jag kan skicka in loggern för kontroll/felsökning, eller vad jag ska göra.

Adam
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2014-10-16 11:50 »

Har du provat med ett nytt nätaggregat?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2014-10-17 03:49 »

Mmm, "mystiska fel" som blir värre efter strömavbrott brukar indikera fel på nätaggregatet, jag skulle nog också rekommendera att du provar med ett nytt nätaggregat innan du skickar upp loggern på kontroll.
12 V med minst 330 mA kapacitet. + på mittstiftet.
Loggat

Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!