E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 11:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Radera data  (läst 7165 gånger)
Lars52
Medlem

Antal inlägg: 188


Visa profil
« skrivet: 2014-09-14 10:37 »

Hej, jag försöker radera data i min elförbrukning. Har mätt sedan 131020xx och vill radera oktober 2013 för att få ren statistik. Men jag skriver 13102000-13110100 så får jag felmeddelande att jag inte kan radera från en tidpunkt innan att det fanns data. Jo, självklart så startade jag inte kl00:00 utan nån gång på em. Känns som det är omöjligt att städa ( radera) helt och få noll. Tänker jag fel??
Loggat

Värmer huset med pellets. Loggar för att ha koll och för att optimera energiförbrukning.
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2014-09-14 13:09 »

Det måste vara ett programfel, beklagar besväret. Det är helt enkelt så att ingen tidigare upptäckt att det inte går att radera (eller radera är det inte utan redigera och sätta värdet noll, det betyder att månaden ändå visas under statistiken men med värdet noll) alldeles från början av data. Men om du anger närmaste möjliga timme efter du började logga så får du i alla fall bort allt utom den del av den timme där data startar. Sen vad det lider kommer förstås detta att åtgärdas och då får du ta bort det sista.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Lars52
Medlem

Antal inlägg: 188


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2014-09-14 22:41 »

Hej och tack, jag provar i morgon och berättar hur det går... Med vänlig hälsning,
Loggat

Värmer huset med pellets. Loggar för att ha koll och för att optimera energiförbrukning.
Lars52
Medlem

Antal inlägg: 188


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2014-09-17 08:58 »

hej, jo det gick väl skapligt. När jag väl hittade en tid när det fanns data så kom grafen upp och då kunde jag "gaffla" in de första data som registrerats. Tyvärr visas ju grafen lite grovt, (dock förståligt) och troligtvis låg den första mätningen mellan 19:00 och 20:00. Jag fick 0,9 kwh timmar kvar i okt.

Med vänlig hälsning Lars
Loggat

Värmer huset med pellets. Loggar för att ha koll och för att optimera energiförbrukning.
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2014-09-18 11:30 »

Tack för återkopplingen, då blev det inte så mycket kvar.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!