E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-18 05:55 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: 2 givare [byte av utegivare för rapport]  (läst 6185 gånger)
daniel
Medlem

Antal inlägg: 185


Visa profil
« skrivet: 2014-08-11 21:36 »

Jag döpte för 4 år sedan en givare till utetemp och skapade en kanal med namnet Utetemp, denna kanal är min Utetemp i rapporterna.
I veckan så satte jag in en till givare, som var bättre placerad än Utetemp.
Jag vill idag använda mina nya Utetemp som Utetemp i rapporterna.
Om jag döper om första Utetemp till Utetemp2 och nya till Utetemp, väljer att nya Utetemp ska vara Utetemp i rapporterna, så får jag ingen historik på Utetemp i mina rapporterna.

Vad kan jag göra?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4051


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2014-08-12 08:47 »

Rapporterna byggs upp utifrån de data som lagras i den kanal som väljs för rapporten. Med andra ord: vid byte till ny kanal för rapporten så kommer rapporten bara att innehålla data för den tidsperiod den nya kanalen innehåller.

För att få in data från en ny givare i en befintlig kanal, gå till inställningar->kanaler och klicka "ändra" för den kanal det gäller och välj den nya givaren.

Jag antar att du hade velat ha kvar den ursprungliga utegivaren i en kontinuerlig kanal, men dessvärre finns inget sätt att åstadkomma det.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
daniel
Medlem

Antal inlägg: 185


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2014-08-12 08:52 »

OK, då får jag lägga till en ny givare eller ta bort en kanal som jag inte bryr mig om, stämmer detta?

Gör inte så mycket att jag måste byta givare för kanalen.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4051


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2014-08-12 11:27 »

En förutsättning för att kunna koppla ihop en ny givare med en gammal kanal är att den nya givaren  är ledig, dvs. inte används i någon annan kanal. Detta eftersom en givare bara kan vara ansluten till en kanal åt gången. (Det här vet du redan men jag skriver detta utifall nån annan läser tråden i framtiden.)

Enklast i det här fallet borde vara att radera kanalen för den nya givaren eftersom den knappt innehåller några data. Pass på bara så att verkligen rätt kanal raderas så att inte viktig data försvinner.

Ett annat alteranativ är, precis som du är inne på, att tillfälligt ansluta en ytterligare givare och tillfälligt ange den som givare för någon av kanalerna för att kunna göra en rockad.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!